Rozliczenia podatkowe na początku roku

0

Każdy z podatników jest zobowiązany do złożenia do urzędu skarbowego formularzy potwierdzających rozliczenie PIT. Można to zrobić zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej za pomocą specjalnego programu https://www.pitax.pl/program-pit/. Ta druga opcja jest coraz częściej i chętniej wybierana przez Polaków, ponieważ ułatwia w znaczący sposób poprawne wypełnienie formularza. Z drugiej strony umożliwia szybszy zwrot nadpłaconego podatku. Rozliczenie PIT w 2018 jest obowiązkiem i warto poświęcić mu chwilę uwagi, by dokonać wyliczeń bezbłędnie i oczywiście złożyć wszystkie dokumenty w terminie.

Jakie zmiany czekają nas w PIT 2018?

Nowoczesny program do rozliczania PIT 2018 jest dostosowany do zmieniających się przepisów. Wypełniając wersję papierową formularza, warto sprawdzić jego aktualność. Jak co roku ustawodawca przewidział zmiany. Jedną z najważniejszych jest zwiększenie kwoty wolnej od podatku dla płatników rozliczanych według skali podatkowej (PIT-36 lub PIT-37) oraz wyższa kwota zmniejszająca podatek. Jej wartość uzależniona będzie od wysokości podstawy opodatkowania. Kolejną ważną zmianą jest rezygnacja z druku PIT-40, czyli możliwości rozliczenia pracownika przez pracodawcę. Od tego roku samodzielnie będziemy musieli wypełnić dokumentację na podstawie formularza PIT-11.

W rozliczaniu podatku https://www.pitax.pl/rozliczenie-pit/ zauważymy również ulgę podatkową z racji oddania krwi lub jej składników wyliczoną na podstawie następujących kryteriów: 1 litr krwi to 3 litry osocza, 2 donacje krwinek płytkowych lub 2 jednostki krwinek czerwonych pobranych przez separator komórkowy, a także pół donacji krwinek białych uzyskanych tym samym sposobem.

Zmiany dla prowadzących działalność

Spośród ważnych zmian, które obejmą PIT-y 2018 są również te, które dotyczą przedsiębiorców. Podwyższone zostały limity odliczeń podstawy opodatkowania od wydatków kwalifikowanych na działalność badawczą lub rozwojową do 50% poniesionych kosztów, ale jedynie osobowych. Poza tym lista kosztów kwalifikowalnych została uzupełniona o wydatki poniesione przez mikroprzedsiębiorców oraz małe i średnie firmy w celu uzyskania oraz utrzymania patentu, prawa z rejestracji wzoru przemysłowego oraz prawa ochronnego na wzór użytkowy.

Zmiany dotkną również osoby związane z pracą twórczą będą mogły rozliczyć się z uwzględnieniem obniżonego limitu opodatkowania od wartości praw autorskich. Z jednej strony zwiększono limit do 85 528 zł, ale z drugiej zawężono krąg osób objętych ulgą. Z możliwości odliczania 50% kosztów uzyskania przychodu wyłączono zatrudnionych w sektorze IT, szkoleniach i związanych z rozwojem osobistym.

4 najpoważniejsze skutki nadwagi. Dlaczego warto zadbać o prawidłową wagę?

0

Wiele osób postrzega nadwagę jako problem jedynie estetyczny. Niestety, jak pokazują różnorodne badania, podwyższona masa ciała ma znacznie większe konsekwencje i powoduje wiele problemów zdrowotnych. Co się dzieje w Twoim ciele, kiedy Twoja waga jest za wysoka? Poznaj 4 najczęściej spotykane problemy zdrowotne powodowane nadwagą.

System lokalizacji pojazdów – dlaczego warto go montować?

0

Monitoring pojazdów to coraz powszechniej wykorzystywane narzędzie w polskich firmach. Coraz więcej przedsiębiorców docenia zalety lokalizacji GPS, a rynek dostarcza im coraz bardziej zaawansowane rozwiązania tego typu. Jakie są zalety szybkiego lokalizowania pojazdów?

Leki uspokajające: 8 nawyków, dzięki którym wyciszysz nerwy

0

Żyjesz w ciągłym stresie? Istnieją łatwe sposoby na szybkie odzyskanie spokoju. Poznaj je.

Taksówkarz – zawód z przyszłością?

0

Praca taksówkarza nie jest łatwa, ale chętnych nie brakuje. Z roku na rok na rynku przybywa na rynku korporacji taksówkarskich i tym samym na ulicę wyjeżdża coraz więcej charakterystycznie oznaczonych pojazdów. Czy taksówkarz to zawód z przyszłością?

W jakie akcesoria samochodowe warto zainwestować?

0

Ciekawe akcesoria samochodowe mogą znacznie ułatwić nam codzienne życie. Niektóre z nich to niemal obowiązkowe wyposażenie. Przed zakupem warto zastanowić się, czego naprawdę potrzebujemy. Nie liczy się ilość, a jakość. Powinniśmy postawić na solidne i wytrzymałe produkty, które pomimo intensywnego użytkowania pozostaną w nienaruszonym stanie. Do najczęściej kupowanych elementów należą m.in. haki holownicze, boxy dachowe, bagażniki rowerowe, czy też czujniki parkowania.

Ruch fizyczny a zdrowie

0

W celu zachowania zdrowia niezbędne są działania, które usprawnią życie w sferze fizycznej, psychicznej, społecznej oraz duchowej. Każde z wymienionych sfer współistniejąc ze sobą w równowadze, gwarantują zachowanie spełnienia i zadowolenia z własnego życia. Głównym elementem sposobu uzyskania satysfakcji zdrowotnej, a tym samym radości z życia jest włączenie do życia aktywności fizycznej, higieny osobistej i społecznej oraz właściwego stylu odżywania. Wymienione komponenty mają naturę prozdrowotną, która pozwala nam zachować pełnie zdrowia. Aktywność fizyczna to zjawisko naturalne, które powinno być świadomą postawą wobec własnego ciała. Podejmowana aktywność ruchowa powinna wiązać się z umiejętnością spędzania czasu z korzyścią dla zdrowia. Ruch fizyczny utrzymuje odpowiednią pracę serca i krążenia krwi, zwiększa życiową pojemność płuc, sprzyja właściwej przemianie materii, pozwala na utrzymanie sprawności mięśni, stawów i więzadeł, zapobiega przemianie energii w zapasowe tłuszcze. Należy pamiętać również, że aktywność wyzwala dobry nastrój, pozbywając się tym samym napięcia, które często również bywa powodem wielu chorób. Analizy lekarskie dowiodły, że aktywność fizyczna ma bardzo duży wpływ na odporność człowieka i stopień wytrzymałości na trudności życiowe. Niedobór aktywności fizycznej powoduje złe wykorzystywanie spożytych pokarmów oraz jest przyczyną otyłości, upośledzenia krążenia sercowego, zmniejszania się siły mięśni, częstych uszkodzeń stawów, osłabienia ścięgien oraz mięśni. Współczesny model życia doprowadza do spadku aktywności fizycznej, dlatego też pojawia się wiele chorób cywilizacyjnych. Należą do nich między innymi nadciśnienie, nerwica, nowotwory, cukrzyca, alergie, osłabienie, schorzenia narządów ruchu człowieka. Nietrudno dziś o ignorancję zdrowia, dlatego warto złamać tę ignorancję i poszerzać edukację zdrowotną. Pogłębianie świadomości na temat oddziaływania ruchu fizycznego na nasze zdrowie, powinno opierać się na stałej edukacji promowanie zdrowego stylu życia poprzez tworzenie różnych organizacji, warsztatów, stowarzyszeń, kursów, grup samopomocy, które na podstawie profesjonalnych narzędzi będą w stanie wzbogacić innych o wiedzę jak żyć zdrowo i uczynić swój styl życia zdrowym.

http://www.zareczona.pl/

Czy warto pić wodę?

0

Jaki napój jest najlepszy dla naszego organizmu? Odpowiedź chyba nie zaskoczy nikogo. Oczywiście, że woda. To z niej składa się ponad siedemdziesiąt procent naszego ciała, bez niej niemożliwe byłoby istnienie jakiegokolwiek życia na naszej planecie. Picie wody ma bardzo wiele zalet. Dzięki niej dostarczamy do naszego organizmu niezbędne składniki mineralne, takie jak sód, potas czy magnez. Woda pomaga także usuwać liczne toksyny z naszego organizmu.

Jak poznać, że nasz organizm potrzebuje wody?

Objawy odwodnienia poczujemy praktycznie od razu. Pierwszy z nich to oczywiście prozaiczne pragnienie. Ale są też inne. Na przykład poszarzała skóra, drętwienie języka, drżenie mięśni, ogólne osłabienie organizmu, suchość pod powiekami, pękające usta. Bywa, że w wyniku odwodnienia bardzo boli nas głowa. Dlatego, zanim sięgniemy po tabletkę warto powoli wypić szklankę wody i poczekać kilka minut. Należy pamiętać, że skrajne odwodnienie zawsze kończy się śmiercią. Jak na co dzień zapobiegać odwodnieniu organizmu? Warto wyrobić sobie dobre nawyki. Po pierwsze pijmy przynajmniej dwa litry czystej wody. Po drugie zaczynajmy dzień od szklanki wody. Pewnie część osób zastanawia się dlaczego. Otóż, w noc tracimy sporo płynów z organizmu. Poprzez oddychanie, pocenie się… Dlatego warto zaraz po wstaniu z łóżka uzupełnić ten niedobór. Woda, a odchudzanie. Woda wspomaga także proces odchudzania. Nie tylko dlatego, że ma zero kalorii…

Wystarczy, że wypijmy pół szklanki wody na dwadzieścia minut przed posiłkiem i mamy gwarancję, że zjemy mniej. Nasz żołądek szybciej się napełni. Dzięki temu nasza dieta będzie o wiele bardziej skuteczna.

Jeśli intensywnie uprawiamy sport, pamiętajmy o uzupełnianiu elektrolitów w naszym organizmie. Wtedy postawmy na wody mineralne. W swoim składzie mają cenne pierwiastki jak sód czy magnez. Po drugie należy pamiętać, że nasz organizm zawsze dąży do utrzymania stałej temperatury ciała. Wynosi ona około 36, 6 stopni Celsjusza. Dlatego, gdy chcemy stracić kilka dodatkowych kalorii warto pić lekko schłodzone napoje. Organizm będzie musiał zużyć sporo energii, aby ogrzać je do naturalnej temperatury naszego ciała.

http://www.modny-styl.pl/

Powrót do wymarzonej wagi

0

Większość osób zdaje sobie sprawę, że o wiele łatwiej jest przytyć niż schudnąć. Od tej zasady są oczywiście wyjątki, ale generalnie przybieranie na masie nie wymaga większego wysiłku. Co więcej, jest nawet przyjemne, ponieważ można jeść to, co się chce. Bez liczenia kalorii, bez słowa dieta w niemal każdej rozmowie. W drugą stronę jest jednak znacznie trudniej. Każdy nadprogramowy kilogram to ciężar, nie tylko dla psychiki, ale także dla zdrowia organizmu. Nadwaga to jedna z chorób cywilizacyjnych. Jej upowszechnienie związane jest z postępem technologicznym i zmianą trybu życia. Mniej aktywności, za to więcej ślęczenia przed telewizorem i zajadania się niezdrowymi przekąskami. Nie trzeba wiele, aby stracić nad tym wszystkim kontrolę. Początkowo przyrostu wagi się nie zauważa, potem następuje on wręcz lawinowo. Jeżeli w życie nie zostaną wprowadzone zasady zdrowego odżywiania i systematycznego treningu, nie ma co marzyć o powrocie do zgrabnej czy chociażby zgrabniejszej sylwetki.

Powrót do zdrowej wagi i optymalnego wskaźnika BMI nie jest łatwy. Na szczęście pozostaje możliwy dla większości zdrowych osób, które zechcą się trochę wysilić. Zdrowe odżywianie to podstawa. Przyda się również systematycznie podejmowana aktywność fizyczna. Trening powinien być dostosowany do aktualnego stanu zdrowia, a także kondycji. Jeżeli ta ostatnia pozostawia wiele do życzenia, wówczas łatwo przesadzić z ćwiczeniami i zrobić sobie krzywdę. Aby wrócić do wymarzonej wagi, warto postawić na cierpliwość. To fundament pozytywnej zmiany.

http://www.kobiecymokiem.pl/

Sztuka robienia przysiadów

0

Nogi to najbardziej obciążone części ciała w ludzkim organizmie. Mięśnie kończyn dolnych są zmuszane nieustannie do pracy. Dodatkowym wymogiem mięśni nóg jest utrzymywanie ciężaru ciała. Rozpoczynając trening nóg nie można pominąć tak ważnego czynnika. Sztuka robienia przysiadów, wzmacniania wspomnianych kończyn, polega na odpowiednim obciążaniu poszczególnych partii mięśniowych. Przysiady mają różne formy. Można robić przysiady klasyczne, półprzysiady oraz przysiady z obciążeniem.

Szybkość wykonywanych ćwiczeń oraz obciążenia zależne są od celu, jaki chcemy osiągnąć. Jeśli trenujący chce jedynie wzmocnić nogi to w zupełności wystarczą klasyczne przysiady. Natomiast, jeśli mowa o przygotowaniu motorycznym do biegania, należy zastosować ciężary, zwiększyć zakres dynamiczny wykonywanych ćwiczeń tak, aby zrównał się z tempem biegu. Ciężar treningu oraz jego tempo zapisuje się w mięśniach, które odtworzą zapamiętane tempo oraz wytrzymają ciężar, jakim zostały uprzednio poddane. Bieganie po skalistym, górskim terenie będzie wymagało właśnie podobnego przygotowania.

Przysiady można robić z hantlami trzymając je w dłoniach ułożonych wzdłuż ciała lub ze sztangą na barkach. Przy wykonywaniu treningu ze sztangą ważne jest, aby w pobliżu znajdowała się osoba gwarantująca pomoc w przypadku kontuzji. Przysiady także można wykonywać na śródstopiu, co znacząco wzmocni mięśnie piszczelowe oraz łydki.

Przysiady są świetnym ćwiczeniem przygotowującym nogi do wzmożonego wysiłku. Silne mięśnie nóg to także oszczędność i odciążenie układu kostnego. Nawet pięćdziesiąt przysiadów dziennie w ciągu kilku tygodni znacząco wzmocni kończyny dolne.

http://www.elegans.pl/