Czy warto dołączyć do franczyzy Żabki

Rozpoznawalność marki to jeden z najistotniejszych elementów marketingu. Ciężko wypracować to samodzielnie, jednak możemy dołączyć do istniejącej, popularnej wśród klientów sieci. Dobrym wyborem może być na przykład franczyza Żabka – czy warto postawić na taką współpracę?

Jaki wpływ na sukces biznesu ma rozpoznawalność marki?

To aspekt, który bezpośrednio wpływa na wybory konsumenckie – nawet w przypadku osób, które starają się unikać reklam na wszelki sposób. Rozpoznawalność daje efekt na przykład w kwestii częstotliwości dokonywania zakupów w danym sklepie lub wybierania produktów konkretnej marki. Decyzja o zakupach w sklepie osiedlowym A lub B często zależy nie tylko od samej oferty, ale także od osobistych, często podświadomych preferencji i skojarzeń konsumenta. Każdy klient znacznie chętniej wybierze się na zakupy do sklepu, który jest mu znany i przywodzi na myśl dobre skojarzenia z przeszłości – jednym z przykładów może być franczyza Żabka.

Dzięki tej zależności dużą rolę na rynku odgrywają duże, dobrze znane konsumentom firmy. Otwierając zupełnie nowy sklep od zera, musimy pracować nad trafieniem do świadomości konsumentów od samego początku – wiąże się to z ogromnym wysiłkiem i wydatkami. Czy w takim razie musimy przez lata mozolnie walczyć o rozwój własnej marki? Obecnie może być to utrudnione, ponadto nawet w standardowych warunkach sukces takich inicjatyw jest bardzo ciężki do osiągnięcia. Alternatywną drogą jest otworzenie sklepu należącego do sieci popularnej marki. Znacznie bezpieczniejszym wyborem niż stawianie własnego sklepu od zera może być dołączenie do franczyzy Żabka. Czy warto zdecydować się na taki ruch?

Franczyza Żabka jest znana klientom z każdego zakątka Polski

Marka jest wyraźnie osadzona w świadomości polskich konsumentów – funkcjonuje na rynku już od 1998 roku. Nad Wisłą znajduje się aktualnie ponad 6 tysięcy punktów handlowych pod szyldem Żabki. Możemy natknąć się na nie zarówno w centrach dużych miast, jak i na przedmieściach, a nawet w małych miejscowościach. Taka popularność tworzy pewne zaufanie klientów – odwiedzając sklep w dowolnym miejscu, mamy pewność, że trafimy na podobną ofertę i odpowiedni standard usług.

Budowanie świadomości marki

Branding, czyli budowanie świadomości marki, wpływa nie tylko na wybory konsumenckie. Ma też wyraźne przełożenie na relacje łączące pracowników lub podwykonawców związanych z daną firmą. Ten mechanizm działa również w przypadku franczyz, czego świetnym przykładem jest właśnie sieć sklepów Żabka. Wszystkie osoby zaangażowane w proces powstawania kolejnych lokali franczyzy Żabka mogą utożsamiać się z nią właśnie dzięki skutecznemu budowaniu świadomości marki. Franczyzobiorcy otwierają sklepy z zielonym szyldem ze względu na łatwość przyciągnięcia klientów przez markę oraz świetne warunki współpracy, potwierdzone przez inne osoby prowadzące działalność w obrębie sieci.

Franczyza Żabka – czy warto?

Skorzystanie z oferty sklepów sieci Żabka dla franczyzobiorców z pewnością zapewnia lepszy start na rynku z uwagi na wysoką rozpoznawalność marki. Według badań aż 97 procent polskich konsumentów rozpoznaje Żabkę, co pozwala na szybsze rozwinięcie skrzydeł przez początkującego przedsiębiorcę – klienci na pewno zajrzą do nowo otwartego punktu dobrze znanej im marki. Ponadto, dzięki szeroko zakrojonym reklamom w mediach społecznościowych i tradycyjnych, przekaz na temat aktualnych promocji i oferowanych usług dociera do szerokiego grona klientów.

Franczyza Żabka jest pewniejszym i prostszym wyborem niż próby samodzielnego otwierania sklepu i budowania lokalnej marki od podstaw. Tym bardziej w czasach kryzysu ekonomicznego wywołanego pandemią powinniśmy zastanowić się nad odpowiedzią na pytanie „franczyza Żabka – czy warto postawić na taki biznes?”. Korzyści płynące ze współpracy z dużą i znaną siecią to między innymi niskie koszty otworzenia nowego punktu. Umeblowaniem i zatowarowaniem sklepu zajmuje się Żabka, podczas gdy franczyzobiorca musi jedynie wnieść początkowe opłaty. Ponadto mamy dostęp do bieżącej pomocy w różnych sprawach biznesowych oraz możliwość skorzystania z budowanej przez lata infrastruktury.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ