Lotnictwo jako hobby - co trzeba wiedzieć?

Wszystkie sporty ekstremalne dają wiele emocji i adrenaliny. Właśnie dzięki temu tak szybko uzależniają i nie potrafimy już bez tego żyć. Tak samo jest w przypadku lotnictwa, dlatego osoby, które spróbowały latania nie tylko jako pasażer, ale również jako pilot, chcą dalej podążać tą drogą. Warto jednak ciągle rozwijać swoje umiejętności i zdobywać kolejne licencje. Dzięki temu z czasem nasza pasja może przerodzić się w źródło utrzymania. Najpierw jednak zwróćmy uwagę na to, jakie istnieją rodzaje licencji pilota.

Kto może zostać pilotem?

Przede wszystkim zwróćmy uwagę na to, że szkolenie na pilota można rozpocząć już po ukończeniu 16 roku życia. Dzięki temu bardzo szybko możemy rozwijać naszą pasję. W tym przypadku zaczynamy od licencji pilota turystycznego, która jest pierwszym szczeblem. Bardzo ważne jest jednak to, by zdrowie nam w tym nie przeszkadzało. Dlatego konieczne jest otrzymanie pozytywnego oświadczenia lekarskiego.

Czym kierować się przy wyborze szkoły lotniczej?

Bardzo ważne jest to, żebyśmy zwrócili uwagę na kadrę, która tworzy wybraną przez nas szkołę lotniczą. Najlepiej, jeżeli znajdą się niej doświadczone osoby, dzięki temu możemy być pewni, że zdobędziemy właściwe wykształcenie, które nie będzie ograniczać się jedynie do teorii, ale też praktyki. Dodatkowym atutem będzie fakt, jeżeli niektórzy piloci pracowali dla jakichś linii lotniczych. Szczególnie zwróćmy na to uwagę w przypadku, gdy sami chcemy obrać taką ścieżkę kariery. Niezwykle istotne jest również to, by szkoła posiadała maszyny znanych producentów jak np. Cessna. Wszystkie wspomniane warunki spełnia szkoła https://www.goldwings.pl/.

Najważniejsze rodzaje licencji

Rozwijanie kariery pilota wymaga czasu, wytrwałości i pieniędzy. Dlatego warto wcześniej zastanowić się nad tym, czy chcemy latać hobbystycznie, czy jest to dla nasz przyszła kariera zawodowa. Dzięki temu łatwiej nam będzie określić, jakie licencje pilota powinniśmy zdobyć. W podjęciu właściwej decyzji pomoże nam też wiedza o poszczególnych licencjach. Zatem dowiedzmy się, czym charakteryzują się wybrane szczeble kariery pilota.

PPL(A)

Zwróćmy uwagę na to, że to pierwszy rodzaj licencji, jaki musimy zdobyć. Bardzo ważne jest to, że w trakcie nauki dowiadujemy się podstaw, które przydadzą się nam także w przypadku pozostałych licencji. Dotyczy to m.in. prawa lotniczego, ogólnej wiedzy o budowie samolotu, meteorologii i nawigacji. Kursant musi odbyć przynajmniej 45 godzin lotów z instruktorem.

IR(A)

Licencja dotyczy uprawnienia do lotów z przyrządami. Dzięki niej nie musimy zwracać aż taką uwagę na warunki meteorologiczne. Praktyka obejmuje 50 godzin lotów, które odbywają się w jednosilnikowych maszynach, które posiadają konieczne przyrządy.

CPL(A)

W przypadku tej licencji mówimy już o lotnictwie zawodowym. Właśnie z tego powodu musimy zdawać sobie sprawę ze sporej ilości teorii, na którą składa się 350 godzin nauki. Praktyka obejmuje loty samolotami jednosilnikowymi oraz maszynami wielosilnikowymi.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ