Obsługa bhp

W ostatnim czasie kompleksowa obsługa BHP staje się coraz chętniej wykorzystywanym przez Polskie firmy rozwiązaniem, pozwalającym na sprawne przekazanie kwestii dotyczących bezpieczeństwa w ręce profesjonalistów. Jednak wokół tej niezwykle wygodnej usługi narosło kilka mitów i niedomówień – wielu sądzi, że jest ona skierowana wyłącznie dla dużych i zamożnych przedsiębiorstw. Czy tak jest w praktyce? Dla kogo jest skierowana obsługa BHP?

Mit 1 – Obsługa BHP jest tylko dla dużych firm i korporacji

Skoro ktoś oferuje usługi typowo dla firm, to raczej celuje głównie w największych zleceniodawców – tak zdaje się myśleć wielu pracodawców, sądzących, że kompleksowa obsługa BHP jest nie dla nich, bo prowadzą niewielki biznes. W rzeczywistości to właśnie oni mogą być największymi beneficjentami takiego rozwiązania – współpracując z firmą zajmującą się BHP, pozbywają się bowiem istotnej części swoich obowiązków (m.in. organizacji szkoleń, prowadzenia dokumentacji, dokonywanie oceny ryzyka), dzięki czemu mogą w szerszym zakresie poświęcić swój czas i energię na rzeczy, które mają największy wpływ na rozwój firmy i dzięki temu nadal dynamicznie się rozwijać. Obsługa BHP może być świadczona nawet dla niewielkich, kilkuosobowych przedsiębiorstw.

Mit 2 – Obsługa BHP jest droga

Skoro ktoś kompleksowo i profesjonalnie świadczy usługi dla firm, to zapewne za wykonywane usługi każe sobie słono płacić? Wbrew pozorom to nie do końca prawda. Prowadząc działalność i zatrudniając pracowników, będziesz musiał stworzyć służbę BHP. Co prawda można to robić samodzielnie, po zdobyciu odpowiednich uprawnień, ale oznacza to poświęcanie dużej ilości czasu i ciągłe uzupełnianie wiedzy, aby być na bieżąco. A przecież czas, który musiałbyś na to poświęcać, można znacznie lepiej wykorzystać, z korzyścią dla firmy i zarabiając dodatkowe środki. Zatrudnianie „behapowca” jest pewną opcją, jednak w ten sposób bierzesz na siebie kolejne wydatki – poza wynagrodzeniem są to składki i podatki, urlopy, wyposażenie, szkolenia i dokształcanie pracownika. Podejmując współpracę z podmiotem zajmującym się kompleksową obsługą BHP, możesz umówić się na stałą miesięczną opłatę, na którą otrzymasz fakturę i którą z łatwością wrzucisz w koszty. W jej ramach będzie ujęte już wszystko, co niezbędne – doradztwo, szkolenia, audyty, dokumentacja. Znikają natomiast kwestie związane z wyposażeniem pracownika, opłacaniem ZUS itp.

Obsługa BHP przynosi korzyści!

Zamiast poszukiwać odpowiedniego pracownika, który będzie pełnił funkcję służby BHP, możesz po prostu podpisać jedną umowę, w której będzie ujęte wszystko, co niezbędne, by stan BHP w Twojej firmie był utrzymywany na wysokim poziomie. Podmiot, który obsługuje Twoją firmę – kilkuosobowe przedsiębiorstwo, czy potężną korporację – roztoczy nad nią pełną opiekę i w pełni będzie nadzorował stan BHP. Dopilnowane i przeprowadzone na czas będą wszelkie formalności, jak np.  szkolenia BHP, dokumentacja pracownicza zostanie uzupełniona, a Ty zawsze będziesz mógł liczyć na poradę specjalistów i niezależne audyty. To doskonałe rozwiązanie, pozwalające Ci w końcu skupić się na tym, co lubisz najbardziej – na rozwoju swojego biznesu!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ