Współpraca franczyzowa

Historia franczyzy sięga średniowiecza. Model ten szybko sprawdził się w USA. Czy w Polsce też ma sens?

Franczyza to sposób prowadzenia biznesu. Sprawdź, jak działa

Franczyza łączy niejako własny styl prowadzenia interesu z opieką większej firmy. Możemy zachować pewną autonomię, jednak musimy spełniać wytyczne odnośnie jakości. Franczyza to szczególnie popularny model prowadzenia biznesu w USA, jednak ekspansja globalna spowodowała, że coraz więcej firm adaptuje takie rozwiązania w innych krajach. W Polsce bardzo dobrze rozbudowana sieć tego typu nie jest niczym unikatowym. Przykładowa franczyza – Żabka – od lat notuje systematyczne wzrosty na rynku i wchodzi we współpracę z coraz szerszym gronem partnerów.

W zakresie sieci franczyzowej zyskujemy dostęp do infrastruktury transportowej, spójnego z innymi punktami usługowymi asortymentu i oferty oraz co najważniejsze – wsparcia marketingowego. Wśród największych barier w wejściu na rynek często wymienia się nieumiejętność budowania marki, a co idzie z tym w parze – stałego grona klientów. Dysponując logiem znanej firmy, mamy większą szansę na to, że odwiedzać będzie nas większa liczba kupujących. Wynika to z prostych mechanizmów psychologicznych i społecznych. Marketing bazuje na instynktach. To, co znamy, zawsze lepiej nam się kojarzy. To efekt tzw. czystej ekspozycji. W przypadku franczyz tak właśnie jest. Często decydujemy się np. na wybranie marketu Żabka, bo znamy jej asortyment i wiemy, czego możemy się spodziewać po jakości produktów. Często jest to wybór, który stawiamy ponad alternatywnym lokalnym sklepikiem, którego oferty nie znamy i nie mamy pewności jakości produktów.

Na tym mechanizmie można zarabiać – wchodząc we współpracę z dużym graczem na rynku. Jako partner sieci możemy liczyć na dużą ilość klientów. Wszystko to bez dużego wkładu własnego i podejmowania prób „zaistnienia” w lokalnej społeczności. Co więcej, turyści i podróżni zdecydowanie chętniej będą wybierali właśnie nasz sklep. Czy warto wejść w unikatowy tryb współpracy, jakim jest franczyza? Żabka jest doskonałym przykładem, który pokazuje zalety takiego partnerstwa.

Franczyza Żabka – opinie 2020 – czy się opłaca?

Jeśli zdecydujesz się na współpracę z marką Żabka, zyskujesz dostęp do szerokiego asortymentu od dostawców, z którymi nie musisz negocjować cen. To firma matka zajmuje się dostarczaniem potrzebnych artykułów. Co więcej, nakłady marketingowe również pokrywa Żabka. Prowadzenie kampanii w sieci, wynajmowanie ekspertów od SEO i SEM może kosztować krocie, więc w przypadku indywidualnej działalności gospodarczej nie zawsze jesteś w stanie sobie na to pozwolić. Z tej perspektywy współpraca wygląda bardzo korzystnie. Jednak samodzielnie musisz sobie wyrobić opinię. W ocenie uwzględnij swoje umiejętności i wolę rozwoju.

Franczyza Żabka – opinie 2020 – co w praktyce zyskujesz?

Jako partner sieci Żabka możesz pozwolić sobie na pewną dozę autonomii i aktywne działania, które wspierają sprzedaż. To nie wszystko, co może Ci zaoferować franczyza. Żabka jest firmą, która dzieli się doświadczeniem ze swoimi partnerami. Jeśli potrzebujesz wsparcia w działalności, musisz skonsultować się z odpowiednią osobą, a ona na pewno doradzi Ci, co powinieneś zrobić. Możesz także liczyć na dodatkowe benefity – pakiet Luxmed, dostęp do Mikrofloty Orlen. Inwestujesz swoją gotowość, 5000 złotych, własne zdolności kierowania zespołem i przedsiębiorczość – to wszystko. Możesz przekuć te cechy na sukces finansowy. Niewiele branż zaoferuje Ci możliwość takiego sprawdzenia swoich umiejętności i rozwoju.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ