Wystrzałowy biznes: sprzedaż sztucznych ogni

Wbrew powszechnej opinii sprzedaż materiałów pirotechnicznych nie musi generować zysków wyłącznie w okresie noworocznym. Mimo że najczęściej przychodzi nam kupować pirotechnikę ze stoiska pod chmurką, w Polsce działa mnóstwo sklepów i hurtowni, które w asortymencie mają setki różnorodnych produktów z całego świata.

Sztuczne ognie są w naszym kraju bardzo popularne. Zainteresowaniem klientów cieszą się nie tylko wyroby amatorskie, ale także te spod znaku pirotechniki profesjonalnej, np. scenicznej czy plenerowej, bądź tworzone z myślą o pokazach na imprezach zamkniętych. Zdaniem branżowych specjalistów z firmy Tropic, którzy zajmują się produkcją pirotechniki od 1990 roku, biorąc pod uwagę zapotrzebowanie na różnorodne baterie i petardy, sklep prowadzący sprzedaż materiałów pirotechnicznych powinien posiadać w asortymencie nie tylko ładunki amatorskie, ale i profesjonalne.

Widowiskowo i bezpiecznie

Jednak szeroka oferta to nie wszystko, ponieważ w tym biznesie oprócz efektów i ceny ogromne znaczenie ma bezpieczeństwo użytkowników i uczestników pokazu, a kluczem do tego jest odpalenie produktu odpowiedniej jakości. Stąd każdy profesjonalny sklep czy hurtownia fajerwerków muszą spełniać drobiazgowe wytyczne w zakresie wytwarzania i dopuszczenia do obrotu materiałów pirotechnicznych.

Jednocześnie profesjonalne hurtownie i sklepy oprócz sprzedaży zajmują się kompleksowym doradztwem oraz organizacją pokazów. Klient może zatem oczekiwać nie tylko odpalenia ładunków, ale i przygotowania oraz zabezpieczenia terenu, a także dopasowania pokazu do rangi i charakteru imprezy poprzez ustalenie scenariusza i wybór właściwych materiałów.

Ile wydajemy na fajerwerki?

Jak dotąd nie przeprowadzono w naszym kraju przekrojowych badań dotyczących wydatków na pirotechnikę. Próżno takich danych szukać również za granicą, mimo że do publicznej wiadomości przekazywane są informacje o wydatkach na największe pokazy sztucznych ogni. Przykładowo noworoczny pokaz w Dubaju w 2015 roku kosztował nieco ponad 6 milionów dolarów, a na jego potrzeby zużyto ponad pół miliona petard.

Pewne pojęcie o skali wydatków w Polsce dały wyniki badań z cyklu „Zimowe plany i wydatki Polaków” prowadzone przez firmę analityczną KPMG w latach 2013-2015. Potwierdziły one nie tylko znaczny udział w planach Polaków wydatków na sztuczne ognie w sylwestrowym budżecie, ale ujawniły też, że w badanym okresie fajerwerki kupowała coraz większa liczba gospodarstw domowych w Polsce, a wydatki na ten cel wzrosły do 114 zł, w przeliczeniu na gospodarstwo domowe. Tylko w 2014 roku było to łącznie 520 mln złotych (rok wcześniej wydatki były o ponad 16 proc. niższe).

Świetlana przyszłość

Mimo wszechstronnego zastosowania materiałów pirotechnicznych, które już dawno przestały zamykać się w konkretnej grupie produktów dla określonych klientów, nie jest łatwo prowadzić profesjonalną sprzedaż fajerwerków. Sukces może zagwarantować zapoznanie się z szczegółowymi wymogami prawnymi, które dotyczą zarówno produkcji, przechowywania, jak i sprzedaży pirotechniki. Decydując się na współpracę z hurtownią fajerwerków, koniecznie należy upewnić się, że dostarcza ona towar certyfikowany, wysokiej jakości z zachowaniem norm oraz informacją o kraju pochodzenia wraz z instrukcją w języku polskim.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ