Excalibur – kolor, który łączy uniwersalność i wyjątkowość. To na niego postawił Tede w kolekcji otwierającej obchody 20-lecia marki. Legendarne logo wyhaftowane w technologii 3D tworzy z nim duet doskonały.
Kolekcję tworzą: t-shirt, longsleeve, bluza i spodnie. Projektanci postawili na monochromatyzm, a w roli głównej obsadzili legendarne logo PLNY®.
Od czasu, kiedy Jacek Graniecki naszkicował słynny symbol ołówkiem na kartce papieru minęło 20 lat. Logo przeszło kilkakrotny lifting, ale niezmi- ennie od lat to ono jest głównym znakiem rozpoznawczym marki i stanowi o jej sile. Kolekcja EXCALIBUR jest więc zapowiedzią powrotu do korzeni w najlepszym stylu marki.
Produkty z kolekcji PLNY Excalibur można już nabyć na stronie internetowej marki www.plny.pl oraz w oficjalnych butikach stacjonarnych w Warszawie przy ulicy Chmielnej 24, oraz we Wrocławiu przy ulicy Leszczyńskiego 5/1a.
W 1998 roku jeden z najbardziej znanych artystów sceny hip-hopowej Tede postanowił przekonać nie tylko swoich fanów, ale i wrogów, że polski streetwear nie ustępuje amerykańskiemu. Stworzył markę PLNY Textylia, która w swoich projektach postawiła na rodzimy język i światową jakość.
Nazwa PLNY pochodzi od symbolu walutowego PLN. Wybór ten nie zas- kakuje, ponieważ kontrowersyjny Tede jako pierwszy raper odważnie wypowiadał się na temat pieniędzy i profitów pochodzących z hip-hopu.
Po dwudziestu latach marka PLNY Textylia uważana jest za najbardziej popularną i stylową markę steetwearową w Polsce, słynącą z ironii i niebanalnego dowcipu. Wciąż jednak nie jest dystrybuowana masowo, co dodatkowo czyni ją prestiżową, a fani marki mogą czuć, że są w prawdziwie elitarnym gronie.
—