Specyficzna formą reklamy jest reklama społeczna. Może ona być stosowana za pomocą różnorodnych form przekazu. Spotkamy się zatem z reklamami społecznymi pokazywanymi w telewizji albo też internetowymi zabiegami marketingowymi. Do niedawna modne były również wszelkiego rodzaju działania prasowe. Reklama społeczna ma swoje określone cele oddziaływania. Jej zadaniem nie jest zyskanie większego grona klientów, gdyż nie proponuje zakupu konkretnego towaru handlowego. Reklama społeczna ma na ceku wywołanie konkretnych zmian społecznych. Za pośrednictwem określonych form przekazu kształtowane są wybrane postawy społeczne oraz ujednolicany pogląd społeczny na dany temat. Reklama społeczne może zatem promować zdrowy tryb życia albo aktywne spędzanie wolnego czasu bez podawania konkretnej marki produktowej. Doskonałym przykładem reklamy społecznej jest wspieranie zachowań ludzi mających na celu dostarczanie swoim dzieciom jak największych ilości mleka. Promocja mówiąca o zdrowotnych właściwościach mleka zawiera w sobie jedynie rodzaj produktu. Nie dowiemy się z niej jaki rodzaj mleka jest najlepszy i najbezpieczniejszy, ale za to poznamy ogólne właściwości artykułów mlecznych.
Reklama społeczne we współczesnej rzeczywistości
[Głosów:0 Średnia:0/5]