Wiele osób na swoją pierwszą działalność gospodarczą wybiera sprzedaż wysyłkową. Handel w Internecie wydaje się być łatwy i dostępny dla każdego. Tym co przyciąga do internetowego handlu jest fakt, że początkowo można go prowadzić nawet w małym mieszkaniu i nie potrzeba dużych środków na start. Nie jest konieczne też posiadanie własnego sklepu internetowego bo sprzedaż można prowadzić na platformie aukcyjnej albo wystawiać się na licznych portalach ogłoszeniowych. Sprzedaż internetowa kusi także tym, że jest w dużej mierze podobna do pracy zdalnej. Dużą część czynności można wykonywać bez wychodzenia z domu. Czy jednak na tej formie sprzedaży można dużo zarobić? Okazuje się, że to zależy. Generalnie na rynku panuje olbrzymia konkurencja i jest przesycenie wszelkimi towarami. Trzeba więc czymś się wyróżniać. Jeśli nie ceną, to profesjonalną obsługą klienta, gratisami czy inną formą wartości dodanej. Warto jednak podkreślić, że sprzedaż wysyłkowa ma liczne wady. Na minus przemawia przede wszystkim fakt, że zawsze musimy korzystać z usług pośrednika, który dostarczy paczki do klienta. Choć na rynku mamy i pocztę polską i kurierów i prywatnych operatorów to obsługa wysyłkowa jest na niskim poziomie i z pewnością nie jest to rynek klienta. Zdarza się, że przedsiębiorca bardzo się angażuje w proces sprzedaży, dba o klienta, jednak wszystko to jest niweczone przez kuriera, który gubi paczki, spóźnia się albo dostarcza paczki uszkodzone.
Sprzedaż wysyłkowa czy warto taką prowadzić?
[Głosów:0 Średnia:0/5]