Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. To stwierdzenie tyczy się wszystkiego, również biznesowego ubioru. Jednak wizerunek profesjonalisty należy budować codziennie. Jego efektem jest nie tylko wykształcenie i kompetencje, ale również i zastosowanie odpowiedniego dress codu. O ile o zasadach mody biurowej Panie wiedzą bardzo dużo, o tyle Panowie zawsze mają problem z wyborem odpowiedniego stroju do pracy. Zobacz, jakie zasady dress codu obowiązują mężczyzn.

Ubiór do pracy powinien być dopasowany do stanowiska oraz kultury panującej w przedsiębiorstwie. Jeśli panuje w niej luźna i nieskrępowana atmosfera pojawianie się codziennie w garniturze będzie źle widziane. Zasada ta obowiązuje również w druga stronę, zbyt swobodny strój na stanowiskach doradcy klienta czy bankowca może być poczytany jako brak profesjonalizmu. W naszym dzisiejszym artykule skupimy się na eleganckim i oficjalnym dress codzie do biura dla Panów. To właśnie on sprawia najwięcej problemów i rodzi pytanie, co powinna zawierać szafa eleganckiego mężczyzny?

Jaka koszule założyć do pracy?

Mówiąc o męskim dress codzie w biurze trudno pominąć podstawy, czyli odpowiedni dobór koszuli. Jest ona elementem, który występuje zarówno w oficjalnych strojach, czyli garniturach, jak i w bardziej luźnym stylu business casual.

Biznesowy dress code mówi, że każdy z panów powinien wyposażyć się w koszule w kolorze białym, błękitnym, bladego różu, ecru oraz ciemniejszym np. granatowym. Najbezpieczniejsza jest koszula biała, można ją łączyć z każdym strojem i zawsze wygląda dobrze. Koszule obowiązkowo powinny być z długimi rękawami. Warto też zwrócić uwagę na gramaturę materiału. Jeśli nie przekracza ona 120 gram, koszula będzie prześwitywać. Zasady biurowego dress codu dla panów jasno też wskazują, jak koszule powinno się nosić: guziki w niej powinny być zapięte, również te na kołnierzyku, a rękawy opuszczone, chyba że w firmie dopuszczalne jest ich podwinięcie. O podwinięciu rękawów można natomiast zapomnieć na biznesowych spotkaniach – jest to bardzo duży faux pas.

Garnitur zgodny z zasadami dress codu

Dress code określa również dokładnie jakie garnitury powinni wkładać panowie. Tym najlepszym będzie ten w odcieniu marengo, czyli ciemnego szarego. Powinien on być matowy, jednolity i gładki, bez żadnych prążków i wzorów. Najlepiej wybrać garnitur z dodatkiem lycry, dzięki temu nie będzie się on gniótł.

Marynarka i spodnie

Biurowy dress code dla panów poleca im zaopatrzyć się w marynarkę w stylu europejskim, czyli tą taliowaną, która podkreśla sylwetkę i talię. Na marynarkę w stylu amerykańskim (bardziej swobodnym) mogą pozwolić sobie panowie, którzy będą chcieli ukryć mankamenty figury np. wystający brzuch. Zgodnie z zasadami biurowego dress codu, marynarę należy zapiąć w sytuacjach oficjalnych oraz gdy się stoi, natomiast podczas siadania, należy rozpiąć wszystkie guziki. Marynarkę należy łączyć ze spodniami w tym samym kolorze i uszytymi z tego samego materiału.

Zasady męskiego dress codu w biurze

Panowie, którzy chcą w pracy wyglądać elegancko, powinni też kierować się poniższymi zasadami.

  1.  Nie zakłada się krawata do koszuli z krótkim rękawem.
  2.   Nie zakłada się koszuli z krótkim rękawem do garnituru.
  3.   Buty i skarpetki muszą pasować kolorystycznie do całości stroju.
  4.  Obrączka, zegarek i spinki do mankietów to jedyna dopuszczalna biżuteria w biurowym dress codzie dla panów.
  5. W zewnętrznej kieszeni marynarki nie należy umieszczać okularów, długopisu czy innych tego typu rzeczy.
  6. Obuwie takie jak sandały czy buty sportowe są niedopuszczalne.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ