Rozmowa, przychodzi nam naturalnie, człowiek szuka kontaktu z drugą osobą. Jak często rozmawiamy z przyjaciółmi o naszym nowym zakupie? Polecamy ten produkt lub wręcz przeciwnie? Marketing szeptany jest jedna z najstarszych form reklamy. Głównym celem tego marketingu jest dynamiczne rozprzestrzenianie się wieści, plotki między konsumentami, a dotyczy produktu i usług. Osoba szeptająca musi brać czynny udział w najważniejszych dyskusjach, wypowiadać się o produkcie. Wtedy buduje zaufanie innych, a tym samym podświadomie nakłania do zakupu. Umiejętnie przeprowadzony marketing szeptany prowadzi do dobrej opinii o firmie i nadaje jej prestiż, dlatego marketing szeptany ma coraz większe znaczenie, głównie dlatego, iż oznacza nadmiar informacji. Konsumenci coraz mniej ufają reklam, natomiast wierzą w marketing szeptany ponieważ opiera się na kontaktach międzyludzkich i w ten sposób przekazywane są informacje, przez co nabiera wiarygodności. Gdy słyszymy od znajomych, rodziny, iż dany produkt spełnił nasze oczekiwania czy sami nie zastanawiamy się nad zakupem? Jesteśmy bardziej skłonni uwierzyć osobą, które znamy niż telewizji. Podsumowując marketing szeptany jest szybko rozwijającą się formą reklamy, polega na zbudowaniu zaufania konsumenta i ukazaniu, iż produkt spełni nasze oczekiwania. Prowokuje on do rozmów na dany produkt a tym samym zwiększa jego popularność, jest to bardzo ciekawa forma marketingu, która otacza nas na każdym kroku i jest nam najbliższa formą reklamy.

www.autocacko.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ