Zakup fajnego SUV-a za nieduże pieniądze nie musi być wcale skomplikowaną operacją. Wystarczy jedynie zdecydować się na pewne sprawdzone i cenione przez kupujących modele, które nawet pomimo upływającego czasu będą w stanie sprawić nam wiele radości i ograniczyć liczbę potrzebnych napraw serwisowych. Jakie SUV-y powinny szczególnie przykuwać naszą uwagę i na które elementy segmentu można śmiało patrzeć, gdy ma się około 40 tysięcy złotych do wydania?

Samochody sportowo-użytkowe (SUV) należą de facto do segmentu premium pojazdów samochodowych i nowych SUV-ów nie da się kupić w cenie poniżej 100 tysięcy złotych, poza niewielkimi wyjątkami albo akcjami promocyjnymi. Bez wątpienia, pragnąc mieć nowego SUVA i chcąc troszkę dopłacić do ceny auta, można zdecydować się na flagowego SUV-a od rumuńskiego giganta: Dacii. Dacia Duster, bo o niej tu mowa jest całkiem niezłym samochodem, który znalazł uznanie między innymi we francuskiej żandarmerii. Ta nietypowa grupa docelowa wynika z bezpośredniego związku rumuńskiego producenta z francuskim koncernem Renault. Owocem tej koalicji są tanie, całkiem dobrze zrobione pojazdy samochodowe z oryginalnymi silnikami Renault, w tym z najlepszymi i najbardziej komfortowymi jednostkami: 1.9dCi oraz 1.6dCi, każdy o mocy ponad 110 KM!

SUV do 20 tys złotych można kupić, ale nie liczmy na modele dziesięcioletnie i miejmy na uwadze fakt, iż celujemy w segment o dużym przebiegu. Pewnym rynkiem dla sprowadzania tych aut są Niemcy, gdzie zresztą powstało kilka flagowych modeli europejskich SUV-ów: BMW X5 i X3, Audi Q3, Volkswagen Tiguan oraz kilka innych podobnych i interesujących konstrukcji samochodowych. Edycji silnikowych również jest wiele – szczególnie w zestawieniu pod tym kątem króluje gigant z Monachium: BMW. Silniki o pojemności przekraczającej 2.0 litry w Dieslu to oszczędne względnie jednostki, ale niestety przy przekroczeniu 200 000 km (o to nie trudno!) samochód w zasadzie generuje więcej kosztów i problemów. X3 w benzynie to fajne samochody, ale osoby polujące docelowo na SUV-a w kwocie do 40 tysięcy PLN-ów raczej niechętnie będą patrzyły na kilkunastolitrowe zużycie benzyny na sto kilometrów.

Opozycją do produkcji niemieckich okazać się mogą doskonałe i mieszczące się często w widełkach cenowych samochody produkcji japońskiej. Samochody takie jak Honda CRV, Suzuki Grand Vitara, czy Toyota Forerunner i RAV4 to królowie samochodów sportowo-użytkowych. W tej grupie można także liczyć na najlepsze właściwości terenowe i mocne, niezawodne jednostki napędowe. Samochody te jednak w pewnych sytuacjach również mogą stać się problemem, głównie ze względu na kosztowne części.

Jakie roczniki uwzględnić?

Bardzo dobrymi rocznikami, które były jednocześnie „wejściem z przytupem” dla SUV-ów okazały się lata 1999-2005. Samochody z tych roczników można spokojnie kupić w granicach 50 tysięcy złotych. Jeśli po negocjujemy albo trafimy na prawdziwą okazję, to wtedy warto dołożyć kilka tysięcy i kupić samochód za nieco ponad 40 000 złotych. Te roczniki należą do flagowców wielu marek w segmencie SUV.

http://www.maxituning.pl/

[Głosów:13    Średnia:2.2/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSamochody z Belgii
Następny artykułKupno auta

ZOSTAW ODPOWIEDŹ