W przypadku każdego biznesu opartego o wysyłkę towarów należy dokładnie przejrzeć warunki, jakie oferuje firma kurierska. W przeciwnym razie można narazić się na ponoszenie niepotrzebnych kosztów, co w dłuższej perspektywie czasu nie ma żadnego sensu.
Wybierając natomiast taniego kuriera będziesz mógł zarówno oszczędzić na nadawaniu paczek jak i zaproponować klientom lepsze warunki, dzięki czemu zakupy w twoim sklepie staną się dużo bardziej opłacalne.
Który kurier jest najlepszy?
Trudno jest udzielić odpowiedzi na tego typu pytanie, gdyż większość firm przygotowuje dla każdego klienta indywidualne oferty. Koszt nadania pojedynczej przesyłki uzależniony jest więc od wielu czynników, w tum od zadeklarowanej ilości paczek, jakie firma będzie każdego miesiąca wysyłała, ich gabarytów oraz innych rzeczy. Z reguły jednak klienci szukający usług kurierskich w najlepszych cenach zgodnie potwierdzają, że kurier najtaniej to przysłowiowy strzał w dziesiątkę, bo żadna inna firma nie zaproponowała im aż tak niskich cen. Wybierając najlepszego kuriera powinieneś również uwzględnić kilka innych rzeczy. Dzięki temu z raz wybranej firmy na pewno będziesz zadowolony przez długi czas. Ważne jest więc również to, aby klienci nie skarżyli się na opóźnienia w dostawie. Tani kurier słynie jednak z tego, że dostarcza paczki w zadeklarowanym terminie, więc możesz być spokojny o terminy dostawy. Biorąc pod uwagę ten fakt oraz to, ile kosztuje nadanie paczki, oferta firmy prezentuje się bardzo atrakcyjnie zarówno dla małych jak i dużych firm.
Sposób na obniżenie wydatków za usługi kurierskie
Pamiętaj też, że zawsze możesz spróbować wynegocjować lepsze warunki niż te, które początkowo zaproponuje ci firma kurierska. W tym celu możesz na przykład zadeklarować większą ilość paczek. Jeżeli natomiast posiadasz już ofertę od innej firmy kurierskiej lub masz podpisaną umowę na wysyłanie paczek, powinieneś jak najszybciej porównać ją z tym, co zaproponuje ci wspomniany kurier. W zdecydowanej większości przypadków jego oferta jest o wiele lepsza. Pamiętaj, że już kilka złotych oszczędności na każdej z paczek przełoży się na wysokie kwoty w perspektywie kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu miesięcy. Internauci również są bardzo wyczuleni na wysokie koszty dostawy, więc oferowanie im tańszej wysyłki jest niezbędne, aby chcieli zamawiać towar w twojej firmie. Jedyną rzeczą, którą musisz mieć na uwadze jest to, że sporo osób zamawia produkty za pobraniem, co generuje wyższe koszty dostawy. Powinieneś więc przy tej formie dostawy nieco podnieść cenę, aby nie dopłacać do takich zamówień.
Czy do paczki za pobraniem trzeba dopłacić?
Każda firma zajmująca się przesyłkami podnosi koszt przesyłki pobraniowej w porównaniu do standardowej paczki i jest to nieuniknione. Wynika to z faktu, że przy tego typu przesyłce kurier musi odebrać od klienta wskazana kwotę, a następnie firma kurierska przesyła ją na konto sprzedawcy. Na szczęście klienci kupujący regularnie przez internet doskonale wiedzą, że takie paczki są nieco droższe, więc z pewnością żaden z nich nie będzie miał problemów z tym, aby dopłacić niewielką kwotę. Ważne jest jednak to, aby szczegółowe informacje na temat kosztów wysyłki w twoim sklepie internetowym były łatwo dostępne dla każdego użytkownika, dzięki czemu w razie wątpliwości każdy będzie mógł sprawdzić, ile przyjdzie mu zapłacić za dostawę zamówionego towaru.