Jeśli pracujesz bardzo dużo i jednocześnie ciągle brakuje ci wolnego czasu to znak, że musisz popracować nad swoją efektywnością w pracy zawodowej. Przede wszystkim zawsze powinieneś mieć przygotowany plan działania. Można robić sobie plany dzienne albo tygodniowe. Ich forma jest dowolna, możesz zapiać plan w kalendarzu czy w elektronicznych organizerze. Na górze listy zapisujemy zadania najpilniejsze i najważniejsze. To, co uda nam się już zrealizować wykreślamy.

Zwróć uwagę także, na to, w jakich godzinach pracuje ci się najlepiej. Dla większości osób są to godziny poranne, gdy jesteśmy wypoczęci. Z kolei wieczorem, gdy jesteś już bardzo zmęczony, praca będzie szła bardzo opornie, dlatego lepiej odłożyć ją na kolejny dzień.

Zadbaj o wyeliminowanie wszystkich czynników, które mogą cię rozpraszać w pracy. Wycisz, więc telefon i powiadomienia, nie sprawdzaj nerwowo, co chwilę poczty, wystarczy zrobić to dwa razy dziennie. Dbaj także o porządek na biurku, bo dzięki temu nie tracisz niepotrzebnie czasu na szukanie dokumentów czy przyborów biurowych. Jeśli masz do wykonania konkretną pracę na komputerze najlepiej w ogóle nie otwieraj strony przeglądarki, bo Internet będzie cie kusił i rozpraszał.

Miej na uwadze także to, że nie musisz wykonywać wszystkiego sam. Deleguj zadania, współpracuj z innymi a czynności, na których nie znasz zlecaj firmom zewnętrznym. Pamiętaj też by wykonywać jedną czynność jednocześnie. Wiele osób chaotycznie wykonuje kilka czynności, co raz przerywając którąś i wracając do niej później. Takie działanie niepotrzebnie tylko rozprasza i marnuje czas.

http://www.4samples.pl/

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ