Rowerowe wycieczki to jedne z tych popularniejszych. Jednośladami jeżdżą dorośli i dzieci, a aktywny wypoczynek coraz częściej jest formą wakacji polskich rodzin. Jednak do docelowego miejsca odpoczynku nie zawsze chcemy i możemy jechać rowerem, czasem znajduje się ono zwyczajnie za daleko. Wtedy pozostaje przetransportować ze sobą rower z pomocą samochodu. Możliwości transportowania rowerów samochodem jest kilka. Przed zakupem danego warto rozważyć jego wady i zalety oraz odpowiedzieć sobie na pytania: jak często transportujemy rowery, ile ich jest i gdzie chcemy je dowieść. Zobacz, jak przewozić rowery.

Rower w samochodowym bagażniku

Najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem w zakresie transportu rowerów jest ich przewożenie w bagażniku. Aby skorzystać z tego sposobu, nie trzeba kupować żadnego dodatkowe sprzętu. Rowery do bagażnika należy włożyć złożone i ułożyć jeden na drugim. Jeśli chce się korzystać z nowinek technicznych, można zakupić uchwyt mocujący, który pozwala powiesić rowery na rampie.  Zaletą przewozu rowerów w bagażniku samochodowym jest to, że są one chronione przed warunkami atmosferycznymi oraz fakt, że samochód nie zwiększa swojej wysokości i szerokość. Jednak należy pamiętać, że to rozwiązanie oznacza, że do bagażnika nie schowamy  praktycznie żadnych dodatkowych bagażów, a często będzie trzeba dodatków złożyć siedzenie. Rowery w bagażniku mogą również łatwo zabrudzić wnętrze auta oraz urwać delikatne plastikowe elementy. Co więcej, sam rower może ulec uszkodzeniu. Wkładanie rowerów do bagażnika jest też czasochłonne i nie komfortowe, wymaga ich rozkręcania i ponownego skręcania po wyciągnięciu z transportu.

Bagażnik rowerowy na dachu

Najpopularniejsza metodą przewozu jednośladów jest bagażnik rowerowy na dachy. Składa się on z dwóch poprzecznych belek oraz specjalnego uchwytu na rowery. Bagażnik można również wykorzystywać do przewozu desek do snowboardu czy surfowania. Przewożąc rowery na dachu samochodu, unika się zarysowań lakieru, nie zmniejsza widoczności i nie blokuje bagażnika. Dużym plusem jest również to, że bagażnik rowerowy na dachu można wykorzystać do przewozu innych sprzętów.  Jednak należy pamiętać, że montaż takiego bagażnika dachowego zwiększa spalanie samochodu, ogranicza jego prędkość i czyni go bardziej wrażliwym na podmuchy wiatru. Transport rowerów na dachu negatywnie wpływa również na je same – są one wystawione na negatywne działanie czynników pogodowych oraz przylepiające się owady.

Bagażnik rowerowy na tylną klapę

Kolejnym bagażnikiem rowerowym do samochodu jest ten na tylną klapę. Tego rodzaju sprzęty dobierane są indywidualnie do modelu auta. Montując go, należy pamiętać, żeby nie zasłaniać tablicy rejestracyjnej oraz nie świateł. Plusem tego rozwiązania jest to, że rowery nie stawiają oporu powietrza jak te przewożone na dachu. Trzeba jednak liczyć się z tym, że mogą łatwo porysować lub wgnieść klapę oraz zablokować dostęp do bagażnika. Podobnie jak w przypadku bagażnika na dachowego również ten na tylną klapę zwiększa spalanie samochodu, a co bardziej niebezpieczne ogranicza widoczność z tyłu.

Bagażnik rowerowy na hak

Posiadają w samochodzie hak istnieje możliwość zamontowania w specjalnej platformy,  na której stawia się transportowej roweru.  Bagażnik rowerowy na hak zazwyczaj wykorzystywany jest w dużych autach typu SUV-y. Taki rodzaj transportu rowerów uznawany jest za najwygodniejszy i najbezpieczniejszy. Stawiane na nim rowery nie rysują lakieru, nie zastawiają bagażnika i nie stawiają oporu powietrza. Należy jednak pamiętać, że bagażnik rowerowy na hak może zasłaniać światła, tablice rejestracyjna oraz tylną szybę. Wadą takiego transportu rowerów  jest również cena – o wiele wyższa niż w przypadku wyżej opisanych opcji.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ