Samochody z gwarancją traktowane są bardzo pozytywnie przez kupujących. Uzyskanie gwarancji na swój samochód na wiele pozytywnych implikacji i pozwala bardziej ze spokojem podchodzić do użytkowania samochodu. Dla kupujących niesłychanie ważna jest pewność, że kupując samochód, nie będą musieli się borykać z problemami technicznymi, a w razie ich wystąpienia – z dodatkowymi kosztami prac serwisowych i pozostałych elementów obsługi.
Uzyskanie gwarancji na samochód jest bynajmniej domeną wyłącznie samochodów nowych, prosto z salonu. Coraz częściej producenci starają się zaoferować gwarancję na samochody używane, sprzedawane w salonach samochodowych. Przyczyną tego jest duża popularność używanych modeli oraz definitywnie korzystniejszy stosunek ceny do jakości samochodu.
Prawa i obowiązki wynikające z gwarancji
Gwarancja sama w sobie daje spory zakres bezpłatnej obsługi serwisowej i technicznej w trakcie jej działania. Żeby jednak gwarancja mogła być realizowana, konieczne jest zaangażowanie kupującego. W tym celu powinien on oddawać samochód na regularne przeglądy gwarancyjne. Ma to na celu wczesne wykrycie poważnych usterek oraz zapewnienie prawidłowej eksploatacji pojazdu w trakcie obowiązywania gwarancji. Firmy w ten sposób chronią się przed koniecznością wykonywania kosztownych napraw i prowadząc swoistą profilaktykę awarii, są w stanie oszczędzać na naprawach gwarancyjnych. Regularne przeglądy gwarancyjne pozwalają także na wczesne wykrycie wad fabrycznych i ich korekcję.
Na co możemy liczyć na podstawie gwarancji?
Auta z gwarancją są na ogół poddane pełnej obsłudze serwisowej. Niekiedy producenci rozszerzają obsługę gwarancyjną o osobną gwarancję na lakier lub inne elementy nadwozia pojazdu. Niektórzy z producentów oferują również możliwość wykupienia wydłużonej obsługi gwarancyjnej. Szczególnie znana z takiej obsługi jest japońska Toyota, której domeną i główną ścieżką wizerunkową jest nacisk na niezawodność i jakość obsługi serwisowej.
W ramach serwisu auta z gwarancją liczyć mogą na:
– Ocenę stanu technicznego,
– Wymianę płynów eksploatacyjnych, filtrów powietrza, filtru paliwa,
– Likwidację uszkodzeń niewynikających bezpośrednio z działania użytkownika pojazdu,
– Assistance ASO,
– Przy gwarancji lakieru: usuwanie przebarwień, prewencję korozji, usuwanie niewielkich uszkodzeń powłoki lakierniczej,
– Ochronę na terenie UE, EFTA,
– Wykorzystanie oryginalnych części zamiennych.
Flagowe pod względem gwarancji marki oferują okresy rozszerzonej gwarancji do nawet 10 lat od daty pierwszej rejestracji. Kryterium to ograniczone jest jedynie miejscem zakupu pojazdu (obszar Unii Europejskiej) oraz przebiegiem (do 200 000 kilometrów). Auta z gwarancją są bardzo popularne i cieszą się olbrzymim szacunkiem ze strony kupujących. Kupując taki samochód konsumenci, mogą liczyć na niezawodność, a w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów na szybkie i fachowe usunięcie wszelkich usterek.
Dobrze przestrzegać postanowień umowy gwarancyjnej – poddawanie się przeglądom i zgłaszanie usterek pozwala zagwarantować sobie tysiące bezpiecznych, komfortowych kilometrów bez zmartwień!