Public relations to dział szalenie istotny w dziale marketingu. Zdarza się, że bywa odrębną komórką firmową dbającą o kontakt zewnętrzny, jak i wewnętrzny. Badania naukowe wykazały, że kontakt z otoczeniem jest równie ważny, jak ten wewnątrz przedsiębiorstwa. Zintegrowany zespół pracowników musi być także doskonale wyedukowany. Można połączyć oba elementy w jedną całość, a mianowicie, doprowadzić do zorganizowania szkolenia połączonego z bankietem dla pracowników.
W wyznaczonym wcześniej miejscu, takim jak sala konferencyjna w hotelu, można zorganizować całodniowe szkolenie z technik sprzedaży. Wiedza teoretyczna dla pracowników z dziedziny sprzedażowej jest kluczowym elementem w handlu. Kontakt z klientem, baza produktowa, zasady funkcjonowania systemów operacyjnych to ogromne zbiory wiedzy, które są fundamentem rzemiosła handlowego. Bez elementarnych podstaw pracownik nie może być skutecznym sprzedawcą. Najistotniejszymi elementami w technikach sprzedaży są jej fazy. Szanujący się sprzedawca nigdy nie może zapomnieć o przywitaniu, co jest doskonałym wprowadzeniem klienta na salę sprzedaży lub świetną formą nawiązania grzecznościowego kontaktu. Po przywitaniu, powinno się dać chwilę klientowi na zaadaptowanie się w środowisku sklepowym. Jeśli sprawa dotyczy spotkania biznesowego to należy przejść do etapu zapoznania się z potrzebami klienta. Bez weryfikacji potrzeb nie wolno przechodzić do prezentacji produktu. Sama prezentacja produktu to nie tylko eksponowanie jego walorów, ale także podkreślenie korzyści z jego nabycia. Klient musi być przekonany o tym, że produkt, który nabędzie, spełni jego oczekiwania wizualne i praktyczne. Kolejnym etapem jest przypieczętowanie transakcji. Proces ten służy określeniu decyzji i formy jej realizacji. Przykładem może być forma zapakowania, płatności czy uzupełnienie wyboru produktem dodatkowym. Ostatni etap to finalizacja transakcji, czyli sama płatność oraz podziękowanie za odwiedziny. Etapy wymienione powyżej to podstawowa baza obsługi klienta, która musi być obecna na każdym szkoleniu z technik sprzedaży. Wyszkolony pracownik nigdy nie może pominąć form grzecznościowych czy potrzeb klienta. Długość poszczególnych etapów jest mocno uzależniona od samego kupującego. Pewny swoich potrzeb klient będzie oczekiwał prezentacji i finalizacji, natomiast klient poszukujący inspiracji będzie skoncentrowany na potrzebach. O tym jednak znacznie bardziej szczegółowo należy poinformować pracowników w trakcie szkolenia. Punktem wyjścia jest podział na etapy, a w szczególności ich kolejność występowania.
Po całodniowych trudach i zmaganiach z wiedzą teoretyczną i praktyczną, świetnym uzupełnieniem będzie kolacja czy bankiet dla osób szkolonych. Integracja pracowników jest bardzo ważna. Ocieplenie wizerunku pracodawcy jest także szalenie istotnym elementem w skutecznym szkoleniu pracowników. Personel, który zauważa nie tylko wymagania przełożonych, ale także troskę o ich skromne osoby jest bardziej ufny i lojalny wobec swojego pracodawcy.