Możliwości zakupienia swojego wymarzonego auta za granicą i sprowadzenia go jest bardzo dużo. Szczególnie istotny okazuje się rynek samochodowy za naszą zachodnią granicą, gdzie czeka na nas bardzo dużo pojazdów samochodowych, a stan używanych samochodów i ceny bywają nadal mocno konkurencyjne. Samochody używane w Niemczech to przede wszystkim rodzime produkcje, chociaż spotkać można także wiele pojazdów spoza „Reichu”, które mogą być bardzo interesujące, szczególnie pod kątem eksploatacji oraz ceny.

Jakie atuty mają auta sprowadzone z Niemiec?

Stwierdzenie „Niemiec płakał jak sprzedawał”, choć często wyśmiewane, mówi co nieco na temat podejścia tamtejszych właścicieli do swoich samochodów. Za Odrą auta traktuje się z reguły bardzo dobrze, kierowcy bardzo dbają o regularne wykonywanie przeglądów prowadzonych przez TUV – bardzo restrykcyjnych i sumiennie przeprowadzanych. Dodatkowym atutem jest troska niemieckich kierowców o ich samochody: oprócz solidnego podejścia do kwestii eksploatacji auta można liczyć dodatkowo na kompletną książkę serwisową pojazdu. Kolejnym istotnym elementem okazuje się również fakt, iż infrastruktura drogowa w Niemczech jest o wiele lepsza, niż ma to miejsce w Polsce. Samochody pomimo znacznego przebiegu mogą praktycznie w ogóle nie wykazywać istotnego zużycia. Zachęca to z pewnością wielu potencjalnych kupujących.

Co do ceny, to kolejnym plusem jest duża podaż pojazdów. Można w zasadzie bez większych ograniczeń przebierać w ofertach oraz swobodnie negocjować ceny pojazdów używanych. Korzystnie na zakupy za granicą wpływa również stawka VAT wynosząca jedynie 19% wartości netto pojazdu.

Jak wyglądają formalności?

Ścieżka formalna w przypadku kupowania auta w Niemczech jest stosunkowo prosta, wymaga jedynie zachowania kilku ważnych elementów. Ważne jest wybranie na wstępie formy sprowadzenia samochodu: czy będzie to laweta, czy zdecydujemy się na powrót na świeżo-zakupionych czterech kółkach.

W przypadku pierwszej opcji trzeba się liczyć z koniecznością poniesienia kosztów wypożyczenia lawety. Średnio jest to 1,30zł/km. Dodatkowo doliczyć należy koszty przejazdu lawety po płatnych drogach.

Standardowo wybieraną opcją jest samodzielne przyjechanie samochodem zza granicy. Pozwala to jednocześnie przetestować samochód. Przy zakupie na ogół skorzystać można z polsko-niemieckiej umowy najmu, co ograniczy konieczność tłumaczenia wszystkich dokumentów na język polski. Płatność na ogół realizowana jest w gotówce. Po kupnie samochodu należy udać się do niemieckiego urzędu komunikacji i opłacić wyrejestrowanie i tablice wyjazdowe. Konieczny będzie również zakup polisy OC.

Po przybyciu do kraju mamy 14 dni na zgłoszenie pojazdu do Urzędu Celnego i opłacenie akcyzy (najczęściej w kwocie 3,1% wartości rynkowej pojazdu – dla aut o pojemności do 2000cm3). Poza akcyzą konieczne jest również uzyskanie z urzędu skarbowego zaświadczenia o zwolnieniu z VAT-u, opłacenie badania technicznego, kosztów rejestracji. Całość kosztów zamknąć można w kwocie 2000-3000PLN. Samochody używane w Niemczech są tańsze i po takiej wyprawie możemy być nawet kilka tysięcy złotych do przodu!

http://www.automis.pl/

[Głosów:6    Średnia:2.7/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ