Kupujesz pierwszy motocykl? Przedstawiamy te najlepsze

Kupno pierwszego motocyklu to nie błahostka. Trzeba wybrać odpowiedni model, kolor, a w grę wchodzi jeszcze wiele innych czynników. Pamiętaj również o ubezpieczeniu motocykla, gdyż w razie szkody potrzebne będą Ci pieniądze na naprawę.

BMW F 800 ST

Model ten pojawił się w 2006 roku i był pierwszym motocyklem z dwucylindrowym piecem o pojemności 798 cm3. Regularnie serwisowany silnik będzie praktycznie niezniszczalny, a moc 85 KM jest idealna na długie dystanse, również autostrady. Kierownica jest wysunięta do przodu, przez co będziemy lekko pochyleni, jednak pozycja ta jest dość wygodna. F 800 ST jest zwrotny i bardzo łatwo się go prowadzi. Jest on też wyposażony w maszyny oferowane na rynku wtórnym, takie jak komputer pokładowy, podgrzewane manetki i ABS. Powodem jest sprowadzanie sporej ilości tych maszyn z Niemiec.

Jeżeli zamierzasz kupić używanego F 800 ST, zwróć uwagę na pasek zębaty napędzający tylne koło. Zapytaj sprzedającego, czy już go wymieniał, gdyż wymiany dokonuje się co 40 000 km.

Honda CB500

Jest to idealny motocykl dla początkujących. Ten japoński model produkowany od 1993 do 2003 roku. Na początku używano tarczowych hamulców tylko na przednim kole, gdyż tył był spowalniany przez hamulec bębnowy. W 1996 roku produkcję modelu przeniesiono do Włoch i wprowadzono hamulec tarczowy osi tylnej.

Motocykl ma moc 57 KM i 47 Nm i przekazywana ona jest na tylne koło przekładnią i tradycyjnym łańcuchem. Silnik Hondy może spokojnie przejechać 100 tysięcy kilometrów, jednak istotne jest regularne serwisowanie.

Yamaha Midnight Star 950 A

Model ten zastąpił Drag Stara 650 i jest idealny dla początkujących fanów cruiserów. Jest on poręczny i prosty w obsłudze również dla niższych motocyklistów, co zawdzięcza niskiej sylwetce i szerokiej kierownicy. Wolne manewry są jednak utrudnione przez duży rozstaw osi.

Silnik co prawda nie jest elastyczny, ma jednak dobre wibracje, gang i łagodnie oddaje moc 53 KM. Motocykl posiada również bezobsługowy napęd pasem, niewielką awaryjność, do tego łatwo się go prowadzi i obsługuje. Midnight Star produkowany jest od wielu lat i jest bardzo popularny.

Aprilia Pegaso 650

Jest to włoska alternatywa dla BMW F650 produkowana w tej samej fabryce. Aprilia jest jednak lepiej wykonana, solidnie spasowana i ma bardziej dopracowany zespół napędowy. Kiedy była bardziej popularna, jej cena była mniejsza o ⅓ ceny BMW F650. Nowocześniejszy model został wyprodukowany w 1996 roku i poprawiono w nim nastawy zawieszenia i pozbyto się wadliwych tylnych amortyzatorów. Pozostawiono jednak jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik posiadający pięcio zaworową głowicę. Niestety, spalanie paliwa jest spore, bo wynosi około 7-8 litrów na setkę przy 14-litrowym zbiorniku paliwa.

Motocykl oddaje moc 48-50 KM i wystarczy, że regularnie będziemy wymieniać w nim olej i  filtry, żeby jeździł sprawnie. Bardzo łatwo jest też znaleźć części zamienne.

Harley-Davidson Sportster

Pierwsza wersja z silnikiem Evolution została wypuszczona w 1986 r., jednak przez 29 lat motocykl ten przeszedł sporo zmian. W kolejnych latach zmieniono między innymi motylkowe gaźniki na nowocześniejsze, 4-biegową skrzynię na 5-biegową i zastąpiono pas łańcuchem. Poprawiono również działanie sprzęgła i zabezpieczono instalację elektryczną przed wpływem pogody.

Główną zaletą są tu pancerne silniki – ich remont przewidziany jest po 300 tys. km. Motocykl ma moc 53 KM i masę 258 kg, co sprawia, że początkującym łatwo jest nad nim zapanować. Spalanie zależy od stylu jazdy i wynosi od 4,5 do 7 l/100 km. Harleya można tuningować na wiele sposobów, do tego jest bardzo duży wybór części zamiennych, a w razie poważniejszych szkód, zawsze można liczyć na ubezpieczenie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ