Prowadzenie firmy nie jest prostą sprawą – wie o tym doskonale każdy przedsiębiorca. Dlaczego? Otóż trzeba cały czas czuwać nad różnymi sprawami, w tym księgowością, kadrami, reklamą, ofertą… A w szczególności nad klientami.

Klient = wysoka pozycja firmy

Dzisiaj, aby odnieść na rynku sukces, musimy wygrać bitwę o klientów. Jeśli znajdziemy stałe grono lojalnych klientów plus będziemy umieli zaciekawić kolejnych naszą ofertą, to bez żadnego trudu pokonamy konkurencję. Jakie mamy narzędzia do zdobywania klienta? Na pewno będzie to oferta firmy, promocje, okazje, kupony, ciekawe rozwiązania, uprzejmy sposób bycia, różne formy reklamy. Generalnie sposobów, jakie możemy wykorzystać jest naprawdę wiele. Trzeba tylko zacząć myśleć jak klient i na podstawie tego opracować skuteczną strategię sprzedaży.

Strategia sprzedaży

Czym jest strategia sprzedaży? Otóż można nazwać ją swego rodzaju planem operacyjnym dla firmy aby sprzedać to, co wytwarza firma. Trzeba tu w spójną całość połączyć wszystko, co wiemy o rynku, nasze działania marketingowe, strategię dotyczącą produktów/ usług, sposób ich realizacji. Brzmi to dość banalnie, niestety jednak tak łatwe do zastosowania w praktyce już nie jest. Zacznijmy zatem od pierwszego kroku, czyli planowania.

Planowanie strategii sprzedaży

Ten punkt może zadecydować w dużej mierze o powodzeniu całego przedsięwzięcia, dlatego też nie można w żadnym wypadku traktować go po macoszemu. Co trzeba zrobić na tym etapie? Przede wszystkim trzeba przeanalizować nasze wyniki sprzedaży w przeszłości – sprawdzić kto, co najczęściej kupuje, jakie produkty czy usługi się sprzedają. Warto także podpatrzeć, jaką ofertę ma konkurencja. Na tej podstawie możemy zdecydować, jaki typ produktów warto włączyć do oferty. Podsumowując na tym etapie wykonujemy analizę retrospektywną, analizę rynku, przegląd własnych działań oraz sprawdzamy nasze możliwości. Starajmy się przy tym myśleć jak nasi klienci.

Zaangażowanie w strategii sprzedaży

Następnym punktem do wykonania jest skrócenie całego procesu sprzedaży. Trzeba sprawdzić, dlaczego niektóre transakcje ciągnęły się tak długo i wyeliminować te problemy.

Struktura a strategia sprzedaży

Trzeba jeszcze dokładnie przeanalizować, czy na pewno w naszej firmie ludzie obsadzeni są na właściwych stanowiskach? Może trzeba dokonać jakiś rotacji? Przyjrzymy się także, czy na pewno talent każdej osoby jest wykorzystany. Warto zainwestować w przeróżne szkolenia, zebrania coachingowe itd.

Realizacja strategii sprzedaży

Jeśli już udało nam się przeanalizować dokładnie dotychczasowe działania firmy oraz warunki panujące obecnie na rynku i zdecydowaliśmy, co trzeba zmienić i jaką strategie sprzedaży obrać, należy pomysły wcielić w życie. Pamiętajmy, że wielu firmom nie udaje się odnieść sukcesu nie dlatego, że nie mają dobrych pomysłów, lecz właśnie dlatego, że brakuje im konsekwencji w prowadzeniu dalej już rozpoczętych działań. Pamiętajmy także o tym, że trzeba być elastycznym – czasem konieczne jest nagłe wprowadzenie zmian w strategii sprzedaży.

http://www.infoniemcy.pl/

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ