Strona 373

Jak dorobić w wakacje – praktyczny poradnik

0

Na jedną porę roku czekamy, jak na żadną inną. Lato. Jest to czas beztroski i odpoczynku, tak się przynajmniej powszechnie utarło w świadomości ogólnej. Czasy mamy jednak niestety takie, że, by beztrosko odpoczywać, trzeba mieć fundusze. Dylemat każdego ucznia i studenta. Można co prawda wynieść leżak na balkon, założyć okulary przeciwsłoneczne i udawać, że jest się na plaży, ale nie zastąpi to prawdziwego wyjazdu i oderwania się od znanej rzeczywistości. Brutalna prawda jest taka, że potrzebujemy pieniędzy i to szybko. Zaczynamy więc szukać pracy sezonowej, by dorobić, zarobić. Możliwości jest kilka w zależności od predyspozycji, umiejętności i chęci.

Lato w mieście

Na początek zacznijmy szukać po tzw. najmniejszej linii oporu, czyli wokół siebie. Popytajmy w rodzinie, dalszej i bliższej. A nuż jakiś wujek potrzebuje pomocy w swojej firmie (sezon urlopowy w końcu), a ciocia chętnie zleci komuś umycie okien. Znajomi też mogą pomóc. Jeśli to nie wypali, musimy sięgnąć specjalną pomoc. Nie ma rady, zaczynamy regularnie wertować lokalną prasę i znane portale z ogłoszeniami. Szczególnie te drugie mogą być prawdziwą kopalnią ofert pracy.

A może nad morze

I zanim zdesperowani i załamani zaczniemy się decydować na popularne roznoszenie ulotek, rozważmy jeszcze jedną opcję. Istnieje sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym. Wiele lokali gastronomicznych czy punktów usługowych w miejscowościach turystycznych potrzebuje latem na gwałt pracowników sezonowych. Praca do najlżejszych być może nie należy, ale zarobić można już konkretne pieniądze. Pracodawcy oferują też przeważnie zakwaterowanie i wyżywienie, a pozostały czas wolny zostaje wyłącznie do naszej dyspozycji. Jest to jakiś kompromis.

Razem z latem czeka las…

Dla najbardziej wytrwałych i zahartowanych pozostaje zatrudnienie się przy zbiorach sezonowych owoców. Tu też w ofertach można przebierać: truskawki, czereśnie, ogórki. Trzeba tylko wiedzieć do kogo się zgłosić, bo nie wszyscy plantatorzy się ogłaszają w lokalnej prasie czy portalach z ogłoszeniami. Jeden ze szkopułów jest taki, że jest to przeważnie praca na czarno i często w systemie akordowym, czyli płacone jest za ilość zebranych owoców czy warzyw. Pieniądze nie są duże, a wysiłek znaczny.

To wszystko nie wyczerpuje tematu, bo tak naprawdę, znalezienie dodatkowego zajęcia i jego charakter zależy wyłącznie od naszej inwencji i zaangażowania. Pamiętajmy tylko by mierzyć siły na zamiary i nie podejmować się prac sezonowych, które mogą być ponad nasze możliwości.

http://www.machinaedukacyjna.pl/

Techniki sprzedaży, czyli etapy obsługi klienta na szkoleniu

0

Public relations to dział szalenie istotny w dziale marketingu. Zdarza się, że bywa odrębną komórką firmową dbającą o kontakt zewnętrzny, jak i wewnętrzny. Badania naukowe wykazały, że kontakt z otoczeniem jest równie ważny, jak ten wewnątrz przedsiębiorstwa. Zintegrowany zespół pracowników musi być także doskonale wyedukowany. Można połączyć oba elementy w jedną całość, a mianowicie, doprowadzić do zorganizowania szkolenia połączonego z bankietem dla pracowników.

W wyznaczonym wcześniej miejscu, takim jak sala konferencyjna w hotelu, można zorganizować całodniowe szkolenie z technik sprzedaży. Wiedza teoretyczna dla pracowników z dziedziny sprzedażowej jest kluczowym elementem w handlu. Kontakt z klientem, baza produktowa, zasady funkcjonowania systemów operacyjnych to ogromne zbiory wiedzy, które są fundamentem rzemiosła handlowego. Bez elementarnych podstaw pracownik nie może być skutecznym sprzedawcą. Najistotniejszymi elementami w technikach sprzedaży są jej fazy. Szanujący się sprzedawca nigdy nie może zapomnieć o przywitaniu, co jest doskonałym wprowadzeniem klienta na salę sprzedaży lub świetną formą nawiązania grzecznościowego kontaktu. Po przywitaniu, powinno się dać chwilę klientowi na zaadaptowanie się w środowisku sklepowym. Jeśli sprawa dotyczy spotkania biznesowego to należy przejść do etapu zapoznania się z potrzebami klienta. Bez weryfikacji potrzeb nie wolno przechodzić do prezentacji produktu. Sama prezentacja produktu to nie tylko eksponowanie jego walorów, ale także podkreślenie korzyści z jego nabycia. Klient musi być przekonany o tym, że produkt, który nabędzie, spełni jego oczekiwania wizualne i praktyczne. Kolejnym etapem jest przypieczętowanie transakcji. Proces ten służy określeniu decyzji i formy jej realizacji. Przykładem może być forma zapakowania, płatności czy uzupełnienie wyboru produktem dodatkowym. Ostatni etap to finalizacja transakcji, czyli sama płatność oraz podziękowanie za odwiedziny. Etapy wymienione powyżej to podstawowa baza obsługi klienta, która musi być obecna na każdym szkoleniu z technik sprzedaży. Wyszkolony pracownik nigdy nie może pominąć form grzecznościowych czy potrzeb klienta. Długość poszczególnych etapów jest mocno uzależniona od samego kupującego. Pewny swoich potrzeb klient będzie oczekiwał prezentacji i finalizacji, natomiast klient poszukujący inspiracji będzie skoncentrowany na potrzebach. O tym jednak znacznie bardziej szczegółowo należy poinformować pracowników w trakcie szkolenia. Punktem wyjścia jest podział na etapy, a w szczególności ich kolejność występowania.

Po całodniowych trudach i zmaganiach z wiedzą teoretyczną i praktyczną, świetnym uzupełnieniem będzie kolacja czy bankiet dla osób szkolonych. Integracja pracowników jest bardzo ważna. Ocieplenie wizerunku pracodawcy jest także szalenie istotnym elementem w skutecznym szkoleniu pracowników. Personel, który zauważa nie tylko wymagania przełożonych, ale także troskę o ich skromne osoby jest bardziej ufny i lojalny wobec swojego pracodawcy.

http://akcez.pl/

Dlaczego prowadzenie firmy transportowej jest trudne?

0

Żeby prowadzić firmę działająca w określonej branży, trzeba się na tym znać i trzeba mieć pojęcie o tym, jak wygląda specyfika jej działania. Kiedy takiej wiedzy się nie ma, to trudne będzie prowadzenie firmy transportowej i każdej innej. Trudności w prowadzeniu firmy transportowej na pewno mogą wynikać z tego, że ta branża jest bardzo specyficzna. Sama organizacja transportu wymaga współpracy wielu znających się na rzeczy ludzi. Kiedy prowadzi się firmę transportową, trzeba mieć do dyspozycji dobrych pracowników. Trzeba myśleć o tym, by zapewnić odpowiednia ilość samochodów. Jednocześnie trzeba mieć na uwadze to, by koszty w firmie nie były zbyt wysokie, bo to przełoży się na jej sytuację finansową.

Prowadzenie firmy transportowej może też być trudne dlatego, że na rynku usług jest na tym polu duża konkurencja. Zanim zdobędzie się stałe zlecenia i dobre opinie czasami mija dużo czasu. Poza tym mogą zdarzyć się sytuacje, które nie przysłużą się dobrej sławie. Zlecenie zrealizowane na czas, na skutek ludzkiej pomyłki czy wypadku losowego, może sprawić, że firma będzie miała kłopoty. Takie sytuacje się zdarzają i wtedy, kiedy ma się na głowie prowadzenie firmy budowlanej. Na pewno łatwiej jest, kiedy ma się doświadczenie w danej branży i miało się okazję obserwować, jak wygląda prowadzenie firmy, jakim sposobem można obniżać koszty działalności gospodarczej. Kiedy ma się przykład, może być nieco łatwiej, co nie oznacza, że i tak prowadzenie firmy nie będzie wiązało się z pracą i wysiłkiem.

http://www.psychomanipulacja.pl/

Jak obniżyć koszty w firmie?

0

Kiedy prowadzi się firmę, szuka się takich rozwiązań, które sprawia, że firmowe wydatki będą mniejsze. Jest to możliwe, trzeba jednak się postarać, by prowadzenie firmy transportowej i każdej innej wiązało się z jak najmniejszym kosztami. Jak można to zrobić? Jest to możliwe na przykład dzięki temu, że na siedzibę firmy wybiera się miejsce, gdzie płaci się niewysoki czynsz za lokal. Niektóre firmy wcale takich placówek nie potrzebują i w ten sposób też ogranicza się koszty. Koszty działalności gospodarczej można obniżyć też dzięki temu, że zatrudnia się osoby, które mogą zajmować się większą ilością rzeczy.

Na przykład nie ma potrzeby, by w firmie zatrudniano osobę, która będzie zajmowała się kadrami i kolejną, której powierzy się księgowanie. Takie obowiązki można połączyć i w ten sposób ograniczyć wydatki. Jeśli osobie, która prowadzi firmę, zależy na tym, by koszty były mniejsze, może zrezygnować z inwestowania w urządzenia czy sprzęt i zdecydować się na ich leasing. W ten sposób mniej może kosztować nie tylko prowadzenie firmy budowlanej, ale i na przykład gabinetu stomatologicznego, do którego leasinguje się sprzęt medyczny. Mniejsze wydatki mogą mieć też swoje źródło w tym, że korzysta się z pomoc tanich usługodawców. Jeśli współpracuje się z tanim biurem rachunkowym, czy firmą kurierską, która zapewnia tanie usługi, to wydatki siłą rzeczy stają się mniejsze. Redukowanie kosztów i wydatków może też wiązać się z wybraniem darmowego konta firmowego. Kiedy nie płaci się za operacje, jakie na koncie się wykonuje, to koszty w firmie będą mniejsze.

http://www.activisio.pl/

Auto firmowe na kredyt czy w leasing?

0

Wiele firm, które potrzebują solidnych samochodów, musi w nie inwestować. Jak nie trudno się domyślić zakup samochodu może być dla firmy dużym wydatkiem. Tym bardziej że wiele firm nie może sobie pozwolić na to, by mieć do dyspozycji samochody zniszczone lub takie, które są w podejrzanym stanie. W takich sytuacjach często ratunkiem jest kredyt na firmę, brany w celu zakupu samochodu. Kiedy kredyt na auto opłaca się wziąć? Na pewno w sytuacji, gdy firma jest w stanie poradzić sobie z jego spłatą i ma szanse na jego dostanie. Te przedsiębiorstwa, które nie mają szans na to, by dostać kredyt na auto firmowe, decydują się na leasing, bo też jest to rozwiązanie.

Oba rozwiązania są dobre. Wybór między nimi zależy od indywidualnej sytuacji firmy. Jeśli jej sytuacja finansowa nie jest zbyt ciekawa, to lepszym rozwiązaniem będzie leasing. Kredyty dla firm udzielana są, jeśli firmy spełniają warunki stawiane im przez banki. Firmy leasingowe nie są aż tak wymagające. Auto w leasing jest łatwiej wziąć, niż dostać kredyt bankowy. Tanie kredyty dla firm na auta firmowe opłacają się tym firmom, których sytuacja finansowa jest dobra i tym, które chcą mieć później taki samochód na własność. Istnieje wiele przekonań o tym, że jednak auto dla firmy na kredyt kosztuje mniej niż taki sam samochód wzięty w leasing. Dlatego decyzja dotycząca tego, czy samochód firmowy bierze się w leasing, czy na kredyt zawsze zależy od indywidualnej sytuacji firmy. Jest też efektem decyzji, jakie podejmują osoby, które firmą zarządzają.

http://www.optimusplus.pl/

Korzystny kredyt na firmę

0

Firmy bardzo często muszą się wspierać środkami, które pożyczają od banków. Dzięki nim możliwe są inwestycje i rozwój firm. Nie zawsze jednak firmy są w stanie dostać kredyt, bo żeby tak było, muszą spełniać określone warunki. Tym bardziej, jeśli starają się o stosunkowo wysoki kredyt na firmę. W takich przypadkach firma nie może mieć innego zadłużenia, a jej sytuacja finansowa nie może być zła. Żeby bank przyznał korzystny kredyt na auto firmowe, przedsiębiorstwo musi dostarczyć mu określonej ilości dokumentów.

Takie zasady obowiązują wszystkich przedsiębiorców starających się o kredyt. Firmy szukają takich oferty kredytowych, które będą dla nich korzystne, kredyty dla firm są korzystne wtedy, gdy nie są wysoko oprocentowane, nie wiążą się z wieloma dodatkowymi kosztami. Kredyt korzystny ma też raty, które firma jest w stanie bez problemu spłacać. W ramach korzystnych warunków kredytowych firmy czasem mają możliwość zawieszenia czasowego w spłacaniu kredytu, jeśli na przykład okaże się, że mają przejściowe problemy finansowe. Tanie kredyty dla firm mają dzisiaj w swojej ofercie wszystkie funkcjonujące na rynku banki, bo dla nich firmy są intratnymi klientami i banki zwyczajnie na firmach zarabiają. W wielu sytuacjach zdecydowanie więcej niż na klientach indywidualnych. Kredyty dla firm są inaczej oprocentowane i inne wytyczne nimi kierują. Większe są też obostrzenia, jeśli chodzi o przyznawanie kredytów firmom. W takich działaniach interes ma określone interesy. Nie może sobie pozwolić na to, by udzielać kredytów, które mogą być niespłacone.

http://www.cwanywilk.pl/

Opracowania statystyczne – jak wykonać?

0

Jeśli potrzebujesz opracowania statystycznego, to możesz zdecydować się na to, aby wykonać je samemu, ale jeśli tylko chcesz, to także możesz zlecić to komuś innemu. Dzięki temu nie będziesz musiał wkładać w to żadnego wysiłku, bo wszystkim zajmie się dana osoba i nie będziesz mieć co do tego żadnych zastrzeżeń. Opracowania statystyczne

wykona dla Ciebie profesjonalna firma i na pewno będzie to zrobione w stu procentach dobrze, a więc nie będziesz musiał sam wkładać w to wysiłku.

Korzystanie z pomocy innych osób nie jest niczym złym i jeśli tylko masz taką możliwość, to powinieneś się na to zdecydować. Warto jednak stawiać na polecane firmy, a dzięki temu na pewno nie będziesz żałować, że podjąłeś z nimi współpracę. Nie ograniczaj się i postaw na taką firmę, jaka naprawdę jest polecana, a nie będziesz mieć co do tego żadnych wątpliwości. Opracowania statystyczne będą mieć różne ceny, dlatego powinieneś zdecydować się na to, aby wcześniej zobaczyć, jak przedstawia się cennik. Dzięki temu wszystko będzie dla Ciebie jasne i nie będziesz mieć co do tego wątpliwości. Opracowania statystyczne przede wszystkim powinny być wykonane dobrze, dlatego powiedz firmie, jakiej je zlecasz, czego konkretnie oczekujesz, a dzięki temu będzie ona wiedziała, co ma robić. Dzięki temu taka współpraca na pewno będzie udana i nie będziesz mieć co do niej żadnych zastrzeżeń. Są różne polecane firmy od analiz statystycznych, dlatego na pewno znajdziesz jakąś odpowiednią dla siebie i będzie ona niezastąpiona.

http://www.komech.pl/

Profesjonalne analizy statystyczne dla firm

0

Chcesz wykonać analizę statystyczną, ale nie wiesz, jak masz się za to zabrać? W takiej sytuacji najlepiej zdać się na pomoc firmy, która na co dzień zajmuje się tym profesjonalnie. Dzięki temu, że zlecisz wykonanie analizy takiej firmie, na pewno będziesz zadowolony z tego, jak szybko uporała się ona z danym zadaniem. Analizy statystyczne dla firm są różne, dlatego powinieneś szczegółowo określić, czego oczekujesz. Dzięki temu dana firma będzie wiedziała, co ma zrobić, aby wykonać dane zadanie i nie będzie mieć co do tego żadnych wątpliwości.

Poszukaj opinii na temat takich firm w sieci. To spowoduje, że będziesz wiedzieć, jakie z nich są polecane, a jakich lepiej jest nie brać pod uwagę i wszystko będzie dla Ciebie jasne. Analizy statystyczne dla firm są różne, dlatego powinieneś o wszystkim pomyśleć. Dzięki temu na pewno będziesz zadowolony z usług, na jakie się zdecydowałeś i nie będziesz mieć co do tego żadnych wątpliwości. Analizy statystyczne dla firm będą kosztować różnie, dlatego już na początku powinieneś zapoznać się z cennikiem firmy wykonującej analizy. Dzięki temu będziesz wiedzieć, na czym stoisz i nie będziesz musiał zastanawiać się, ile zapłacisz za daną analizę, ale do razu będzie to dla Ciebie jasne. Najważniejsze jest to, aby postawić na taką firmę, jaka naprawdę jest polecana, a dzięki temu na pewno nie będzie mieć się co do tego żadnych wątpliwości, bo będzie ona niezastąpiona. Taka firma na pewno poprawnie wykona dla Ciebie analizę statystyczną i nie będziesz mieć co do tego zastrzeżeń.

http://www.ruszglowa.pl/

Jak sprawnie negocjować wynagrodzenie?

0

Już podczas rozmowy kwalifikacyjnej zarówno kandydat jak i przyszły pracodawca podejmują temat wynagrodzenia. Jak sprawić, by negocjacje przebiegły po myśli pracownika?

Jako część procesu selekcji, pytanie o oczekiwaną pensję nie powinno budzić zdziwienia. To naturalne, że pracodawca chce dowiedzieć się, jak traktujemy kwestię zarobków w jego firmie. Przed podpisaniem umowy i powierzeniem stanowiska pracy nowej osobie, może on przejąć inicjatywę i przedstawić dostępną wysokość pensji. W takiej sytuacji kandydat ma jedno wyjście: powinien pokazać, że liczy się dla niego praca, której nagrodę stanowi wynagrodzenie. W ten sposób koncentruje rozmowę na wspólnym celu. Jeśli właściciel firmy zapyta wprost o stawkę, której oczekuje kandydat, warto być przygotowanym na udzielenie odpowiedzi. Zarówno znaczące zawyżanie jak i zaniżanie stawki może okazać się niekorzystnym wybiegiem. W prawidłowym ustaleniu pensji pomocne mogą okazać się dane statystyczne obliczane na podstawie obszaru geograficznego oraz rodzaju świadczonej pracy. Przedłużając moment wypowiedzenia konkretnej liczby, nie zyskujemy pewności, że nie będziemy musieli podać kwoty. Warto jednak zastosować technikę 3 kroków, która przybliży potencjalnego pracodawcę do zaproponowania zbliżonej do oczekiwanej przez nas cyfry. W pierwszej kolejności zaznaczamy, że praca jest ważniejszym kryterium niż płaca. Następnie zapewniamy, że rozważymy podaną propozycję. W tej chwili najczęściej pada konkretna kwota, którą rozmówca jest w stanie zaoferować. Gdyby jednak to nie pomogło, ostatecznie możemy skłonić do udzielenia propozycji, wyrażając przekonanie, że firma najlepiej wie, jaką wartość posiadają jej pracownicy. Warto ważyć słowa i być ostrożnym w tak delikatnym temacie, a argumenty dobierać wyłącznie na podstawie tych, które będą ważne dla pracodawcy jako dowód naszej wartości (komptencje, doświadczenie). Gdy pojawia się pytanie o poprzednie zarobki, powinniśmy ujawnić ich kwotę ze względu na podejrzliwość, jaka może pojawić się w przypadku niechęci udzielenia odpowiedzi. Jeśli kwota była niska w porównaniu do tego, co mamy w planie otrzymać obecnie, zawsze można dodać, że była ona zdecydowanie za niska, abyśmy czuli się dostatecznie wynagradzani za pracę. Będzie to stanowiło jasny sygnał ostrzegawczy dla drugiej strony, że oferta o tak zaniżonej wartości zostanie odrzucona przez kandydata.

Wysokość pensji to często bariera, która może poróżnić obie strony, ponieważ jest wywołana przez różnicę interesów pracownika i pracodawcy. Dobrym rozwiązaniem jest więc podanie widełek wynagrodzenia, w których chcemy się zmieścić, przy czym zawsze możemy dodać, że kwoty te podajemy w ramach okresu próbnego, natomiast już po tym czasie chcielibyśmy powrócić do negocjacji finansowych. Jeśli to pracodawca jako pierwszy wyjdzie z taką propozycją, zapytajmy, jaka wysokość i część pensji im podlega oraz podkreślmy konieczność zapoznania się z pełnym zakresem obowiązków przed podjęciem decyzji.

http://www.blubry.pl/

Jak polepszyć swoją efektywność w pracy?

0

Jeśli pracujesz bardzo dużo i jednocześnie ciągle brakuje ci wolnego czasu to znak, że musisz popracować nad swoją efektywnością w pracy zawodowej. Przede wszystkim zawsze powinieneś mieć przygotowany plan działania. Można robić sobie plany dzienne albo tygodniowe. Ich forma jest dowolna, możesz zapiać plan w kalendarzu czy w elektronicznych organizerze. Na górze listy zapisujemy zadania najpilniejsze i najważniejsze. To, co uda nam się już zrealizować wykreślamy.

Zwróć uwagę także, na to, w jakich godzinach pracuje ci się najlepiej. Dla większości osób są to godziny poranne, gdy jesteśmy wypoczęci. Z kolei wieczorem, gdy jesteś już bardzo zmęczony, praca będzie szła bardzo opornie, dlatego lepiej odłożyć ją na kolejny dzień.

Zadbaj o wyeliminowanie wszystkich czynników, które mogą cię rozpraszać w pracy. Wycisz, więc telefon i powiadomienia, nie sprawdzaj nerwowo, co chwilę poczty, wystarczy zrobić to dwa razy dziennie. Dbaj także o porządek na biurku, bo dzięki temu nie tracisz niepotrzebnie czasu na szukanie dokumentów czy przyborów biurowych. Jeśli masz do wykonania konkretną pracę na komputerze najlepiej w ogóle nie otwieraj strony przeglądarki, bo Internet będzie cie kusił i rozpraszał.

Miej na uwadze także to, że nie musisz wykonywać wszystkiego sam. Deleguj zadania, współpracuj z innymi a czynności, na których nie znasz zlecaj firmom zewnętrznym. Pamiętaj też by wykonywać jedną czynność jednocześnie. Wiele osób chaotycznie wykonuje kilka czynności, co raz przerywając którąś i wracając do niej później. Takie działanie niepotrzebnie tylko rozprasza i marnuje czas.

http://www.4samples.pl/

ZOBACZ TEŻ