Strona 372

Jak kupić samochód z Ameryki?

0

Samochody z USA wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem. Możemy zdecydować się na zakup już sprowadzonego pojazdu albo sprowadzenie wybranego modelu na specjalne życzenie. W pierwszym przypadku musimy liczyć się z tym, że zapłacimy o wiele więcej. Często podobne samochody dostępne „od ręki” w Polsce kosztują nawet kilka lub kilkanaście tysięcy więcej. Decyzja o sprowadzeniu samochodu najbardziej opłaca się w przypadku pojazdów o wysokim standardzie.

Kiedy sprowadzenie samochodu jest korzystne?

Z Ameryki opłaca się ściągać samochody luksusowe. Najczęściej ich cena przekracza 100 000 złotych. Sprowadzenie przeciętnego auta (do 50 000 złotych) kompletnie nam się nie opłaca. Całkowite koszty będą jeszcze wyższe, niż podczas zakupu tego samego modelu w Polsce. Taki zakup nie ma najmniejszego sensu. Samochody z górnej półki są w Ameryce znacznie tańsze. Takich cen nie znajdziemy prawdopodobnie w całej Europie. Warto również pamiętać, że aktualny kurs dolara bezpośrednio wpływa na cenę.

Najlepiej sprowadzić samochód, który cieszy się popularnością zarówno na amerykańskim, jak i europejskim rynku. Wiele osób jest zafascynowanych typowo amerykańskimi markami, jednak należy pamiętać, że niosą one za sobą wiele minusów. Pierwsze problemy mogłyby pojawić się podczas awarii pojazdu. W Polsce część zamienne do takich modeli są bardzo ciężko dostępne. Po drugie nawet, jeśli uda nam się szybko znaleźć niezbędne elementy, to ich cena nie będzie niska. Należy również dodać, że odsprzedanie takiego samochodu nie jest prostym zadaniem. Oczywiście na kultowe modele szybko znajdą się chętni. Kłopoty zaczynają się w momencie, gdy do sprzedania mamy samochód amerykański relatywnie nowy i aktualnie produkowany.

Jak przebiega proces sprowadzenia auta z USA?

W celu znalezienia samochodu godnego uwagi możemy wybrać się w podróż do Ameryki. Nie jest to jednak proste. Wyjazd generuje spore koszty, a ponadto wymaga uzyskania wizy. Jeśli nie mamy doświadczenia w tym temacie, to możemy wyłącznie zmarnować pieniądze.

Najlepszą opcją jest skorzystanie z usług firmy, która sprowadza samochody z USA na zamówienie. Oczywiście będziemy musieli ponieść dodatkowe koszty, jednak otrzymujemy za to komfort i bezpieczeństwo. Wymarzony samochód zostanie nam dostarczony pod wskazany adres. Unikniemy wielu czasochłonnych i problematycznych formalności. Po dostarczeniu auta będziemy musieli jedynie dokonać jego rejestracji, a także niezbędnych modyfikacji. Do wymaganych przeróbek należy m.in. wyregulowanie świateł. Prowizja, którą będziemy zobowiązani zapłacić wynosi najczęściej kilkaset dolarów.

A może transport morski?

Jeśli mamy upatrzony samochód w USA, możemy skorzystać z usług tamtejszych firm przewozowych. Transport morski z Ameryki do Polski jest mniej opłacalny, niż z Ameryki do Niemiec. Wpływ na to ma wysokość podatku – u naszych zachodnich sąsiadów jest on niższy. Oczywiście nie musimy samodzielnie odbierać samochodu z niemieckiego portu. Warto skorzystać z usług firmy, która nie tylko załatwi za nas formalności, ale również dostarczy pojazd w wybrane przez nas miejsce.

http://www.moto-detal.pl/

Auto z salonu – dobry czy słaby wybór?

0

Zakup samochodu w salonie uchodzi za jedną z najbardziej prestiżowych dróg dla nabycia własnych czterech kółek. Nowe auta, pachnące jeszcze fabryką i oferujące obsługę gwarancyjną, dostęp do autoryzowanych serwisów na preferencyjnych warunkach oraz komfort i bezpieczeństwo. Najbardziej ograniczającym czynnikiem występującym w przypadku zakupu samochodu w salonie jest oczywiście cena, która to dla wielu osób okazuje się zaporowa i niemożliwa do zapłacenia. Auto z salonu można jednak nabyć, korzystając z atrakcyjnych form finansowania. Zaliczyć do nich należy leasing (dla przedsiębiorców) oraz kredyty dla konsumentów zatrudnionych na umowę o pracę.

Jak wygląda klasyczny zakup auta w salonie?

Zakup samochodu w salonie jest bardzo prosty. Wystarczy odwiedzić jeden z punktów danej marki. Tam na miejscu zostanie nam przedstawiona oferta, w ramach której możliwe będzie dobranie konkretnej specyfikacji pojazdu, określenie koloru lakieru oraz ewentualnych pakietów wyposażenia, oraz elementów dodatkowych.

Po ustaleniu określonej wersji i modelu pojazdu przystępujemy do kwestii związanych z podpisaniem umowy. Jeśli zakup realizowany jest za gotówkę, to większość problemów mamy za sobą. Wystarczy jedynie podpisać umowę zakupu i zrealizować przelew w określonym na fakturze terminie. W przypadku zawierania umowy leasingowej albo kredytu istotne będzie załatwienie formalności dotyczących finansowania. Wiele salonów ma podpisane umowy z bankami, co znacząco ułatwia procedury zawierania umów kredytowych, weryfikacji zdolności kredytowej etc.

Opcje finansowania

Do podstawowych opcji finansowania zakupu pojazdu samochodowego zaliczyć można leasing oraz kredyt. W przypadku każdej z tej opcji konieczne jest przejście wewnętrznych procedur, określanych przez dany bank. Samochód zakupić można zarówno w części, jak i całości korzystając z finansowania bankowego. Rozwiązanie to ma wiele atutów i biorąc pod uwagę korzystną koniunkturę (politykę banków oraz niskie stopy procentowe) możliwe jest kupno samochodu na bardzo dobrych warunkach finansowych, nawet decydując się na kredyt. Liczni sprzedawcy oferują specjalne pakiety cenowe dla klientów korzystających z finansowania zewnętrznego.

Umowa leasingu/kredytu nakłada na kupujących pewne ograniczenia, do których zaliczyć należy przede wszystkim konieczność realizacji wszystkich napraw i przeglądów w ASO, co w przypadku gwarancji nie jest większym problemem. Trudności pojawiają się wtedy, gdy okres finansowania przekracza termin ważności gwarancji. Wtedy koniecznością będzie przewidywanie dodatkowych kosztów.

Plusy i minusy

Auto z salonu to marzenie wielu osób, szczególnie gdy chodzi o marki z segmentu premium. Na pewno, przy posiadaniu określonego kapitału warto się zastanowić nad taką opcją zakupu. Należy jednak mieć na uwadze fakt, iż samochody nowe z każdą minutą od zakupu tracą realnie wartość. To też pokazuje, że często kupując auto z salonu, płacimy za brak zużycia, gwarancję oraz prestiż posiadania nowego auta. Dobrze jest więc wyważyć swoje własne decyzje.

http://nowemoto.pl/

Zmiana ubezpieczyciela OC

0

Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej należy do obowiązkowych świadczeń, z których korzystać muszą wszyscy właściciele pojazdów. Ubezpieczenie to stanowi zabezpieczenie ewentualnych szkód, które mogą być wyrządzone przez ubezpieczony pojazd oraz kierowcę. Polisy ubezpieczeniowe OC oferowane są przez większość towarzystw ubezpieczeniowych. Każdy ubezpieczony musi opłacić polisę, poprzez wpłatę jednorazową albo ratalną.

Na koszt ubezpieczenia wpływa wiele czynników. Do najważniejszych zaliczają się: wiek, płeć oraz staż za kierownicą ubezpieczonego. Istotne są także parametry techniczne pojazdu, gdyż w razie braku aktualnych badań, polisa OC może nie obowiązywać. Z roku na rok ubezpieczony zyskuje prawo do korzystania ze zniżek, które często łączą się z innymi, odrębnymi produktami ubezpieczeniowymi oferowanymi przez dane towarzystwo.

Jeśli czujesz, że płacisz zdecydowanie za dużo za polisę OC, to możesz spokojnie wypowiedzieć umowę ubezpieczenia. Należy pamiętać, że zgodnie z prawem zawarta, terminowa umowa ubezpieczenia przedłuża się automatycznie na kolejny okres ochrony.

Kiedy można wypowiedzieć umowę ubezpieczenia?

W kwestii tego, jak wypowiedzieć umowę oc bardzo ważne jest, aby była to umowa złożona na piśmie. Do wypowiedzenia umowy OC może dojść w następujących sytuacjach:

1) Deklaracja woli wypowiedzenia umowy przed wygaśnięciem polisy

O ile jesteś już gdzieś ubezpieczony i pragniesz zmienić ubezpieczyciela, to wystarczy że na dzień przed zakończeniem polisy przedstawisz wypowiedzenie umowy na piśmie. Jeśli tego nie zrobisz, umowa automatycznie ulegnie przedłużeniu!

2) Wypowiedzenie przedłużonej automatycznie polisy

Jeśli nie zdążyłeś wypowiedzieć umowy, a pragniesz zrezygnować, to niczym się nie martw! Musisz zakupić jedynie polisę w wybranym przez siebie towarzystwie i na podstawie unikania konieczności podwójnego ubezpieczenia masz możliwość wypowiedzenia jedynie umowy automatycznie przedłużonej. Zapłacisz wtedy wyłącznie za okres, w którym obowiązywały obie polisy!

3) Wypowiedzenie umowy OC poprzedniego

W sytuacji gdy kupiłeś samochód, to śmiało możesz złożyć wypowiedzenie umowy poprzedniego właściciela. Musisz jednak uważać, gdyż polisa ta nie przedłuża się automatycznie i żeby nie pozostać bez ubezpieczenia, konieczne będzie wykupienie polisy. Jeśli pragnąłbyś pozostać przy polisie poprzedniego właściciela, to możesz się liczyć z podniesieniem kosztów składki.

4) Wypowiedzenie automatyczne

Jeśli zezłomowałeś pojazd, uzyskałeś zaświadczenie o trwałym utracie pojazdu wskutek zdarzenia losowego lub kradzieży albo sprzedałeś pojazd za granicę, to wtedy Twoja polisa jest automatycznie rozwiązywana.

Wiele osób, które nie wiedzą jak wypowiedzieć umowę oc, korzystają z pomocy towarzystw ubezpieczeniowych. Przechodząc do innego towarzystwa, jego przedstawiciele mogą zaoferować nowemu klientowi pośrednictwo w rozwiązaniu umowy. Bywa to często skuteczniejsze, ze względu na podejmowanie działań ze strony towarzystw ubezpieczeniowych dążących do utrzymania przy sobie klientów.

http://motoview.pl/

Jaki pierwszy samochód kupić?

0

Zakup swojego pierwszego samochodu to zawsze ogromne przeżycie i coś, co pamięta się do końca swojego życia. Usamodzielnienie się w kwestii dostępu do samochodu, komfort jego posiadania to główne plusy posiadania własnego samochodu. Osoby kupujące po raz pierwszy samochód muszą jednak liczyć się z ograniczeniami finansowymi, kosztami ubezpieczeń, serwisów oraz wszelkimi formalnościami, które dotyczą posiadaczy pojazdów samochodowych. Nie jest to poważny problem, dobrze jednak wiedzieć, jak przejść przez to i w jaki sposób przy ograniczonym budżecie wybrać świetny samochód dla siebie.

Najważniejsze rzeczy

To, jaki pierwszy samochód wybierzecie, zależy bezpośrednio od możliwości finansowych. Nie jest to jednak wyłączne kryterium, szczególnie gdy mieszka się w mieście albo jest się stosunkowo niedoświadczonym kierującym. Każdy kierujący powinien zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów w kontekście dobrania dla siebie idealnego pojazdu:

– używany vs nowy: Zakup fajnego, dającego satysfakcję i spełniającego wszelkie oczekiwania samochodu z salonu za środki do 30 tysięcy złotych nie jest zbyt proste. Warto zogniskować swoją uwagę raczej wokół pojazdów nieco starszych, sprawdzonych, do których części są szeroko dostępne, a koszty eksploatacji- stosunkowo niskie.
– pojemność: Kupując swoje nowe auto, na pewno marzy się o kilkuset koniach mechanicznych, silniku V8 oraz innych sportowych elementach pojazdu. Nie oszukujmy się jednak – nawet przy zakupie jednostki, której moc przekracza 150KM, koszty eksploatacji i ewentualnych opłat ubezpieczeniowych/skarbowych będą o wiele wyższe.
– bezpieczeństwo: O tym kryterium wielu kierujących bardzo często zapomina. Warto dobrać swój pojazd pod kątem wysokiej punktacji EURO-NCAP, TUV, albo ADAC. Elementy wyposażenia jak poduszki powietrzne, ABS powinny być obowiązkowe, szczególnie gdy jest się niedoświadczonym kierowcą,
– gabaryty pojazdu: W kontekście gabarytów warto pamiętać o tym, aby wybrany przez nas samochód był przede wszystkim komfortowy i nadawał się idealnie do parkowania i jeżdżenia po mieście.
– skrzynia biegów: większość osób zdobywających prawo jazdy w Polsce uczy się na samochodach z manualną skrzynią biegów. Twoje pierwsze auto powinno być również z nią wyposażone – można lepiej w ten sposób poznać mechanikę pojazdu oraz ograniczyć koszty serwisowania skrzyni automatycznej.

Co więc kupujemy?

Przyjmijmy, że najbardziej rozsądnym wyborem w kontekście pierwszego samochodu będzie zakup auta używanego. Możliwości jest kilka: komis, osoba prywatna, transport z zagranicy.
Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety.

Rekomendowane marki

W odpowiedzi na pytanie, jaki pierwszy samochód wybrać warto zwrócić uwagę na kilka interesujących roczników oraz opcji:

– Renault megane Coupé 1.6 100KM: pomimo wieku przekraczającego zwykle 15 lat jest to auto cały czas stylowe i gwarantujące komfortowe parametry silnika. Jak w przypadku innych aut francuskich – ceny części są bardzo korzystne, a ich dostępność bardzo duża,
– Fiat Punto/Peugeot 206/ Citroen X3 – wszystkie te auta cechują się podobnymi atutami jak powyższy samochód. Oszczędne jednostki napędowe, dostęp do części w bardzo dobrych cenach.

Warto darować sobie wszelkie pojazdy typu: „Niemiec płakał, jak sprzedawał”. Samochody zza zachodniej granicy często nie mają potwierdzonej historii, a dostęp do atrakcyjnych modeli w niskich cenach należy zawsze oceniać z dystansem.

http://www.autokod.pl/

Zakup auta używanego z Niemiec

0

Możliwości zakupienia swojego wymarzonego auta za granicą i sprowadzenia go jest bardzo dużo. Szczególnie istotny okazuje się rynek samochodowy za naszą zachodnią granicą, gdzie czeka na nas bardzo dużo pojazdów samochodowych, a stan używanych samochodów i ceny bywają nadal mocno konkurencyjne. Samochody używane w Niemczech to przede wszystkim rodzime produkcje, chociaż spotkać można także wiele pojazdów spoza „Reichu”, które mogą być bardzo interesujące, szczególnie pod kątem eksploatacji oraz ceny.

Jakie atuty mają auta sprowadzone z Niemiec?

Stwierdzenie „Niemiec płakał jak sprzedawał”, choć często wyśmiewane, mówi co nieco na temat podejścia tamtejszych właścicieli do swoich samochodów. Za Odrą auta traktuje się z reguły bardzo dobrze, kierowcy bardzo dbają o regularne wykonywanie przeglądów prowadzonych przez TUV – bardzo restrykcyjnych i sumiennie przeprowadzanych. Dodatkowym atutem jest troska niemieckich kierowców o ich samochody: oprócz solidnego podejścia do kwestii eksploatacji auta można liczyć dodatkowo na kompletną książkę serwisową pojazdu. Kolejnym istotnym elementem okazuje się również fakt, iż infrastruktura drogowa w Niemczech jest o wiele lepsza, niż ma to miejsce w Polsce. Samochody pomimo znacznego przebiegu mogą praktycznie w ogóle nie wykazywać istotnego zużycia. Zachęca to z pewnością wielu potencjalnych kupujących.

Co do ceny, to kolejnym plusem jest duża podaż pojazdów. Można w zasadzie bez większych ograniczeń przebierać w ofertach oraz swobodnie negocjować ceny pojazdów używanych. Korzystnie na zakupy za granicą wpływa również stawka VAT wynosząca jedynie 19% wartości netto pojazdu.

Jak wyglądają formalności?

Ścieżka formalna w przypadku kupowania auta w Niemczech jest stosunkowo prosta, wymaga jedynie zachowania kilku ważnych elementów. Ważne jest wybranie na wstępie formy sprowadzenia samochodu: czy będzie to laweta, czy zdecydujemy się na powrót na świeżo-zakupionych czterech kółkach.

W przypadku pierwszej opcji trzeba się liczyć z koniecznością poniesienia kosztów wypożyczenia lawety. Średnio jest to 1,30zł/km. Dodatkowo doliczyć należy koszty przejazdu lawety po płatnych drogach.

Standardowo wybieraną opcją jest samodzielne przyjechanie samochodem zza granicy. Pozwala to jednocześnie przetestować samochód. Przy zakupie na ogół skorzystać można z polsko-niemieckiej umowy najmu, co ograniczy konieczność tłumaczenia wszystkich dokumentów na język polski. Płatność na ogół realizowana jest w gotówce. Po kupnie samochodu należy udać się do niemieckiego urzędu komunikacji i opłacić wyrejestrowanie i tablice wyjazdowe. Konieczny będzie również zakup polisy OC.

Po przybyciu do kraju mamy 14 dni na zgłoszenie pojazdu do Urzędu Celnego i opłacenie akcyzy (najczęściej w kwocie 3,1% wartości rynkowej pojazdu – dla aut o pojemności do 2000cm3). Poza akcyzą konieczne jest również uzyskanie z urzędu skarbowego zaświadczenia o zwolnieniu z VAT-u, opłacenie badania technicznego, kosztów rejestracji. Całość kosztów zamknąć można w kwocie 2000-3000PLN. Samochody używane w Niemczech są tańsze i po takiej wyprawie możemy być nawet kilka tysięcy złotych do przodu!

http://www.automis.pl/

Kupno uszkodzonego auta – czy to się opłaca?

0

Działaniem podejmowanym przez wielu handlarzy jest sprowadzanie powypadkowych, uszkodzonych samochodów zza zachodniej granicy, przeprowadzenie prac konserwacyjno-naprawczych w kraju i wystawienie go na sprzedaż, najczęściej jako egzemplarza bezwypadkowego. Jest to kuriozum, z którego sobie wiele osób zdaje sprawę i stara się szerokim łukiem omijać wszelkich komisowych „handlarzy złomu”. Co, jednak gdy zdecydujemy się na samodzielne sprowadzenie uszkodzonego auta, naprawienie go i korzystanie z niego?

Korzyści ze sprowadzenia pojazdu uszkodzonego

Uszkodzone samochody mają jeden, niepodważalny atut: są znacznie tańsze, również w kontekście opłat celnych, co pozwala znacząco ograniczyć koszty proceduralne. Wiele prac serwisowych można w przypadku popularnych modelów wykonać na bardzo dobrych warunkach finansowych. Patrząc na koszty zakupów aut uszkodzonych, warto mieć na uwadze, iż istotnie możliwe jest zmniejszenie kosztów celnych w przypadku pojazdów, których pojemność silnika przekracza 2000cm3. Jest to więc istotna korzyść dla wszystkich pragnących posiąść nieco mocniejszy samochód dla swoich własnych potrzeb.

Jak rozpocząć procedurę załatwiania wszystkiego?

Sama procedura jest podobna jak przy sprowadzeniu każdego innego pojazdu zza granicy. Auta zezłomowanego nie sprowadzimy i nie zarejestrujemy legalnie. W przypadku auta zarejestrowanego wystarczy wyrejestrować pojazd w urzędzie i przewieźć go na lawecie do kraju. Na miejscu potrzebne będzie tłumaczenie wszelkich dokumentów sprzedaży oraz opłacenie akcyzy. W tym celu należy udać się do rzeczoznawcy, na bazie jego opinii zostanie oszacowana wartość celna pojazdu, a więc i koszt koniecznej do opłacenia akcyzy. Następnie należy przeprowadzić potrzebne prace serwisowe pojazdu, które umożliwią doprowadzenie go do dopuszczalnego stanu używalności na terenie Polski i dadzą podstawę do pozytywnego przejścia badania technicznego. Będzie ono niezbędne dla celów rejestracji, ubezpieczenia oraz regularnego użytkowania pojazdu w ruchu drogowym. W przypadku badania technicznego pojazdów uszkodzonych koszt będzie odpowiednio wyższy. Po przejściu badania technicznego należy złożyć wszelkie oryginały dokumentów i ich tłumaczenia, tablice rejestracyjne, kartę pojazdu i zaświadczenia z urzędu celnego i urzędu skarbowego do odpowiedniego wydziału komunikacji. Po opłaceniu rejestracji, tablic i naklejek uzyskamy dowód rejestracyjny tymczasowy, a po 30 dniach – stały dokument.

Czy to się opłaca?

Jest to pytanie zadawane przez wiele osób zastanawiających się nad sprowadzeniem uszkodzonych samochodów z zagranicy. Uszkodzone samochody w przypadku niewielkich defektów, niedrogich i łatwo dostępnych części można sprowadzić do kraju bez większych problemów. Jeśli koszty naprawy będą satysfakcjonujące, to na pewno uda się wyjść na plus w stosunku do zakupu podobnego auta w kraju.

Kwestie bezpieczeństwa

Uszkodzony i następnie naprawiony pojazd może być bezpiecznie użytkowany na terenie kraju. Należy mieć na uwadze dokładną ocenę stanu technicznego przed zakupem i naprawą. Jeśli uszkodzenia dotyczą elementów nadwozia, układu kierowniczego to na delikatnych naprawach się nie obędzie. Szczególnie problematyczne bywa zaburzenie architektoniki nadwozia. Może to całkowicie wyeliminować samochód z napraw i bezpiecznego użytkowania!

http://www.i-moto.pl/

Samochód z USA – dobry czy zły pomysł?

0

Auta zza Oceanu uchodzą za egzemplarze niezawodne, nietuzinkowe oraz cieszące się bardzo dobrym wyposażeniem. Szczególnie zachęcające dla potencjalnych kupujących okazuje się fakt, iż w USA koszty samochodów są o wiele mniejsze, niż ma to miejsce w Europie i to nawet produkcji ze Starego Kontynentu. Szczególną dysproporcję można zaobserwować dla samochodów droższych, o większej pojemności silnika. W przypadku aut kosztujących w kraju około 30-50 tysięcy PLN zabieg sprowadzania samochodu ze Stanów Zjednoczonych nie jest opłacalny. Same de facto samochody amerykańskie są często interesującymi produktami, świetnie kontrastującymi z europejskim stylem i podejściem do motoryzacji.

Jak kupić taki samochód?

Drogi są dwie. Można samodzielnie udać się do USA, co wiąże się jednak z koniecznością uzyskania wizy oraz kosztami wyjazdu do Stanów. O wiele wygodniejszą opcją jest skorzystanie z pomocy pośredników, którzy zawodowo zajmują się sprowadzaniem aut z USA. Koszt takiego pośrednictwa sięga na ogół kilkuset dolarów i gwarantuje dostarczenie pojazdu pod wskazany przez nas adres. Jeśli pragniemy wyeliminować maksymalnie pośredników, to korzystną opcją okazuje się perspektywa wzięcia udziału w aukcjach pojazdów samochodowych. Najlepsze są aukcje ubezpieczycieli, na które trafiają auta uszkodzone. Jest to najbardziej przejrzysta procedura zakupu samochodu używanego, gdyż ubezpieczyciele starają się przedstawiać rzeczywisty stan pojazdu. Żeby wziąć udział w takiej aukcji, konieczne jest jednak posiadanie odpowiedniego konta. Wiele firm oferuje dostęp do tych kont lub bierze udział w aukcji w imieniu zainteresowanych osób.

Przy zakupieniu używanego auta trzeba uważać, aby pojazd na dowodzie sprzedaży nie miał adnotacji odnośnie złomowania lub poważnych uszkodzeń, które kwalifikować będą pojazd jako odpad.

Koszty sprowadzenia samochodu obejmować będą przede wszystkim przetransportowanie pojazdu do portu, nadanie auta na okręt i opłaty portowe w miejscu docelowym. Szybką i o wiele tańszą opcją jest skorzystanie z usług portów w Niemczech oraz w Holandii.

W celu odebrania pojazdu konieczne będzie przedstawienie dokumentów potwierdzających stan własności pojazdu. Następnie samochód przechodzić będzie procedury celno-skarbowe. Opłacenie podatku VAT na terenie Niemiec będzie o wiele korzystniejsze, ze względu na niższą stawkę. Koszt cła szacowany jest na podstawie kosztu zakupu pojazdu oraz opłat za transport do miejsca rezydencji celnej.

Po przewiezieniu samochodu z Niemiec do Polski obowiązywać nas będą ogólne zasady dotyczące pojazdów wewnątrzwspólnotowych. Standardowe 14 dni na zgłoszenie pojazdu do Urzędu Celnego oraz uregulowanie kwestii związanych z podatkiem VAT.

Zanim samochód uda się na badania techniczne, konieczna okaże się z pewnością wymiana oświetlenia na asymetryczne, montaż kierunkowskazów oraz świateł przeciwmgielnych. Umożliwi to przejście badania technicznego i zarejestrowanie samochodu w kraju.

Samochody amerykańskie kuszą swoim stylem, wspaniałymi jednostkami napędowymi oraz atrakcyjnymi cenami. Sprowadzenie auta jest jednak nieco wymagające i konieczne jest dokładne oszacowanie, czy to wszystko się nam finalnie opłaci!

http://www.auto-poradnik.pl/

Jak kupić auto z gwarancją?

0

Zakup samochodu z gwarancją nie jest niczym specjalnie skomplikowanym. Gwarancja jest bardzo pozytywnym elementem zakupu każdego pojazdu, dając możliwość korzystania z serwisu producenta i z oryginalnych części. Samochody z gwarancją można kupić na kilka różnych sposobów. Powszechnie ludzie uważają, iż wyłącznie nowe samochody, proste od producenta objęte są opieką gwarancyjną, która może być cedowana na kolejnych posiadaczy. Gwarancja tyczy się użytkowania pojazdu w okresie obowiązywania ochrony. Nie jest istotne, kto jest właścicielem i gdzie jest użytkowany samochód. Warto zapoznać się z opcjami zakupu samochodu używanego, który jednocześnie będzie chroniony gwarancją. Będzie to istotne zwłaszcza dla wszystkich posiadaczy aut mających opinie awaryjnych.

Jak kupić auto na gwarancji i nie przepłacić?

Używane samochody z gwarancją są powszechnie dostępne. Oprócz salonów i kupowania nowych aut, istnieje możliwość nabycia używanego auta, który objęty jest opieką gwarancyjną. Na zastosowanie ochrony ze strony producenta można liczyć, gdy wybieramy zakup auta w następujących formach:

1) Auto powystawowe. W przypadku znacznego grona pojazdów jest to najbardziej korzystna i najbardziej komfortowa formuła, dotycząca zakupu samochodu. Pojazdy demonstracyjne na ogół nie mają dużego przebiegu (max do ok. 5000 km), użytkowane są przez pracowników salonu i klientów – czyli ze szczególną ostrożnością. Często są to najbardziej bogate pod kątem wyposażenia wersje. Wynika to przede wszystkim z charakteru pojazdu: sprzedający stara się zaprezentować wszelkie funkcjonalności wyposażenia, w tym wyposażenia dodatkowego. Cena aut demonstracyjnych w stosunku do nowych egzemplarzy może być niższa nawet o 20-30%! Unikamy jednocześnie ponoszenia kosztów najwyższego stopnia utraty wartości w początkowym okresie użytkowania.

2) Auto używane, odsprzedane w okresie gwarancji. Zdarza się z wielu względów, iż nowe pojazdy będące jeszcze na gwarancji są sprzedawane przez właścicieli. Wynika to z wielu sytuacji, najczęściej za ten stan rzeczy odpowiadają trudności finansowe lub drastyczna zmiana planów życiowych.

3) Auta używane sprzedawane przez producentów

W wielu przypadkach używane samochody z gwarancją są dostępne w salonach samochodowych. Opierając się na kwestiach komfortu wielu właścicieli oddaje swoje używane samochody w rozliczeniu. Jest to bardzo dobry interes dla producentów. Uzyskują oni pojazd, który może być poddany podstawowym pracom serwisowym i wymianie niektórych elementów. Po podliczeniu kosztów napraw i marży sprzedawcy staje się to korzystnym interesem. Aby zachęcić kupujących do korzystania z takiej formy zakupu producenci obejmują auta używane gwarancją.

Doskonale widać, ze samochody z gwarancją to nie są koniecznie nowe samochody. Bardzo często można nabyć wymarzone auto na ekstra warunkach i cieszyć się długim i komfortowym okresem użytkowania takiego auta z jednoczesną obsługą gwarancyjną. Jest to olbrzymia korzyść dla wszystkich! Gwarancja to przyjemny dodatek, szczególnie w przypadku używanego samochodu!

http://www.driversclub.pl/

Wypożyczalnia samochodów luksusowych

0

Wynajem wysokiej klasy samochodu to świetna opcja dla przedsiębiorstw z różnych branż. W ten sposób można podnieść renomę marki, a także zrobić dobre wrażenie na kontrahentach. Decydując się na luksusowe auto z szoferem zadbamy o bezpieczeństwo i wygodę przewożonych osób. Kierowca odbierze goście z wskazanego miejsca, a także dowiezie pod wskazany adres. Bogate wyposażenie to gwarancja przyjemnej i wygodnej podróży. Oczywiście można zdecydować się również na wynajem samochodu bez kierowcy.

Samochody luksusowe dla każdego

Szeroki wybór marek oraz modeli sprawia, że każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Możemy zdecydować się zarówno na samochody typowo sportowe, jak i bardzo eleganckie. Do najpopularniejszych aut należy m.in. BMW X5, Audi A6 S-Line, Range Rover Evoque, Audi Q7, Volvo XC90, Mercedes E220 AMG, Maserati Ghibli. Wybór zależy wyłącznie od naszych indywidualnych potrzeb oraz preferencji. W razie wątpliwości możemy skorzystać z pomocy doświadczonych oraz wyspecjalizowanych konsultantów. Ich szeroka wiedza będzie wsparciem w podjęciu właściwej decyzji. Warto zwrócić uwagę nie tylko na stan techniczny, rocznik oraz wygląd wizualny, ale również wyposażenie. Dobrze jest, aby wybrany samochód posiadał elektryczne szyby i lusterka, nawigację GPS, skórzaną tapicerkę, podgrzewane siedzenia, czujnik deszczu, czy też wielofunkcyjną kierownicą. Wszystkie te elementy znacznie podnoszą jakość użytkowania, jednak nie są one obowiązkowe. Wielu kierowców nie potrzebuje dodatkowych gadżetów, a ich nadmiar działa rozpraszająco. Przed wyborem samochodu i wyposażenia musimy dokładanie przemyśleć, jakie są nasze wymagania.

Wynajem, czy zakup?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na powyższe pytanie. Istnieje wiele zalet zarówno pierwszej, jak i drugiej opcji.

Długoterminowy wynajem samochodu może być dobrą opcją dla przedsiębiorstw, które nie chcą zbyt długo wiązać się z jednym pojazdem. W przypadku szkody komunikacyjnej, czy też kradzieży auta, właścicielem nie jest przedsiębiorstwo, a wypożyczalnia. Podpisując umowę na okres 12 miesięcy możemy zwrócić samochód i zdecydować się na inny model.

Warto również dodać, że kupując auto musimy ponosić dodatkowe opłaty za m.in. ubezpieczenie (OC, AC, NNW), opony, serwis, naprawy, czy też niezbędne części. W przypadku wynajmu wszystkie te elementy mamy zawarte w abonamencie.

Sporym minusem może być fakt, że wiele wypożyczalni nakłada limit kilometrów. Jego przekroczenie jest związane z naliczeniem dodatkowych opłat. Nie jest to więc opłacalne dla osób, które mają w planach pokonywanie kilkuset tysięcy kilometrów rocznie.

Zakup luksusowego samochodu to najlepsza opcja dla osób prywatnych, które poszukują czegoś „na stałe”. Koszty eksploatacyjne ponosimy wtedy, gdy na prawdę użytkujemy samochód. Oczywiście nie unikniemy opłaty za ubezpieczenie, jednak jest to tylko mała część wszystkich kosztów. Ponadto nie musimy martwić się o miesięczny abonament związany z wynajmem. To również najlepsze wyjście dla osób, które uwielbiają modyfikacje i tuningowanie pojazdów.

http://www.ridetolive.pl/

Jak wyliczyć ekwiwalent za urlop?

0

Jeżeli kończysz zatrudnienie w dotychczasowej firmie i masz niewykorzystany urlop, spodziewaj się przelewu z ekwiwalentem. Wylicz ile Ci się należy i sprawdź swojego pracodawcę.

Po pierwsze musisz wyliczyć wynagrodzenie, które przysługuje ci za jeden dzień niewykorzystanego urlopu, a następnie pomnożyć ją przez łączną ilość dni urlop. Stawkę za jeden dzień urlop uzyskasz dzieląc bazę do wyliczenia ekwiwalentu przez współczynnik urlopowy. Zapoznaj się ze szczegółami, a na końcu artykułu z przykładowymi wyliczeniami.

Czym jest baza do wyliczenia ekwiwalentu?

Baza to Twoje wynagrodzenie, na które składa się ostatnia pensja podstawowa oraz średnia z ostatniego kwartału część zmienna. Jeżeli w ramach wynagrodzenia otrzymujesz premie lub nagrody, to sumujesz je za kwartał poprzedzający ostatni miesiąc pracy. Otrzymaną wartość dzielisz przez trzy.

Czym jest współczynnik urlopowy?

Współczynnik ten służy do wyliczenia ekwiwalentów urlopowych i w zasadzie nie ma innych zastosowań. Jego wyliczenie jest bardzo proste i polega na obliczeniu liczby dni pracujących w roku, którą to liczbę dzielimy przez 12. W 20016 roku współczynnik wynosi 21 dla pełnego etatu, a zatem nie musisz liczyć. Dla części etatu będzie to proporcjonalnie mniej, np. dla połowy etatu 10, 5.

Najważniejsza kwestia – nawet jest liczyć ekwiwalent za 2014 rok, to zawsze bierzesz pod uwagę współczynnik z roku bieżącego.

Wyliczenie ekwiwalentu za urlop w praktyce

By wszystko stało się jasne posłużmy się typowym przykładem. Załóżmy, że pracownik zatrudniony na pół etatu ma 4 dni urlopu podlegającego wypłacie w ramach ekwiwalentu. Pensja podstawowa pracownika 2000 zł brutto. W ostatnim kwartale premie wynosiły średnio 500 zł miesięcznie.

Wynagrodzenie bazowe wynosi zatem 2500 zł. Współczynnik urlopowy dla połowy etatu wynosi 10, 5. Dniówka urlopowa będzie wynosić 2500:10, 5 = 238, 10 zł.

Ponieważ pracownik miał 4 dni urlopu, którego nie wykorzystał w okresie zatrudnienia to łączny ekwiwalent za urlop wyniesie 238, 10 x 4 = 952, 4 zł.

http://www.plansys.pl/

ZOBACZ TEŻ