Strona 371

Rodzinny samochód

0

Zakup rodzinnego auta nie musi być wcale wyborem między dynamiką, fajną stylistyką, a gabarytami i bezpieczeństwem. Producenci coraz lepiej rozumieją potrzeby młodych rodzin, w tym męskiej ich części. Posiadanie rodzinnego samochodu nie powinno na pewno powodować tego, że jazda samochodem przestaje być przyjemnością, a staje się jedynie mechaniczną czynnością związaną z jeżdżeniem do przedszkola, lekarza, czy na zakupy. Segment SUV oraz VAN-ów oferuje całkiem interesujące i niedrogie propozycje dla rodzin z dziećmi. Zapoznając się z rynkiem, możliwe będzie znalezienie komfortowe, elastycznego i estetycznego samochodu rodzinnego.

Na co zwracać uwagę?

Przede wszystkim trzeba się pozbyć przekonania, jakoby ścieżką zakupu samochodu rodzinnego przy ograniczonym budżecie jest wyłączny zakup wyśmiewanej i nielubianej Multipli. Fiat Multipla uznawany jest za jednocześnie jeden z lepiej zoptymalizowanych i bardzo użytecznych samochodów dla całej rodziny! Niestety, ale trefny design i łatka przypięta modelowi zniechęca wielu kierowców do kupna tego samochodu. Poza mało interesującą stylistyką, możliwe jest dostrzeżenie silnika o mocy 90KM mechanicznych i całkiem bezawaryjnej pracy. Okej, wróćmy jednak na ziemię!
Z pewnością dobrym wyborem na rodzinny samochód okaże się większe auto. Kryterium gabarytów nie jest kluczowe, o ile nie planujemy szybko powiększać rodziny, bądź też nie spodziewamy się bliźniąt, czy trojaczków. Elegancki sedan, wyposażony w turbodoładowaną jednostkę diesla będzie oszczędny i zagwarantuje odpowiednią ilość koni pod maską. Z tej grupy na pewno warto rozważyć wszelkie pojazdy wyposażone w silniki TDI, a więc propozycje od Volkswagena oraz Skody.

Dla nieco większych rodzin, które robią duże zakupy, korzystnie wypaść mogą auta tych samych producentów o bryle nadwozia Kombii. Korzystnie stylistycznie i pod kątem jednostki motorycznej wypada Renault Megane Grandotour z 2012 roku, szczególnie wyposażony w silnik 1.6 dCI, należących do najbardziej dynamicznych i jednocześnie bardzo oszczędnych silników.

Korzystnie prezentuje się również segment VAN-ów i mini-Vanów. Tak, zdajemy sobie sprawę z tego, że nie do każdego użytkownika stylistyka, jaką ma ten klasyczny rodzinny samochód trafi. Niemniej jednak nie można na wstępie skreślać tych samochodów. Nowe edycje Peugeota, choćby 3008 oraz Citroena C3 wyglądają bardzo nowocześnie, a pod maską odnaleźć można dynamiczne, ponad 100 konne silniki. Takim autem rodzinnym jeździłoby się o wiele przyjemniej.

Patrząc na inny rodzinny samochód, można także wziąć pod uwagę nieco bardziej klasyczne propozycje. Jedną z nich jest na pewno Seat Alhambra, oferujący nawet 7 miejsc, czy Opel Zafira Tourer.
W tym zestawieniu nie może też braknąć interesujących propozycji z rynków azjatyckich. Elegancki Nissan Note, czy Kia Carens to stylowe i jednocześnie dynamiczne propozycje dla wszystkich rodzin.

Warto rozejrzeć się nad fajnym autem rodzinnym. Wbrew obiegowej opinii, rodzinny samochód może mieć fajny styl i odrobinę pazura!

http://www.motocorner.pl/

Jakie pierwsze auto?

0

Zdecydowanie się na jakiś konkretny model pierwszego samochodu nie jest prostą decyzją. Każdy chcący kupić swoje pierwsze auto, pragnie, aby był to pojazd idealny i w stu procentach spełniający oczekiwania. „Świeżakami” w zakupach samochodów są głównie osoby młode, które przez długi czas odkładają pieniądze na samochód albo wyjeżdżają cyklicznie za granicę i pragną sobie kupić pierwszy samochód, który wyrazi ich potrzeby oraz podkreśli ich indywidualny charakter. Kwestia tego, jakie pierwsze auto sobie kupić nie jest prosta. Młodzi ludzie celują w okazyjne jednostki niemieckich producentów, mając szczególnie na uwadze moc silnika oraz renomę marki. W ferworze poszukiwania mocy i optymalizując to najniższą ceną, niestety nie mogą liczyć na trwałość, wysoką jakość i pewność co do stanu technicznego auta, które zostało przez nich kupione. Ważne jest więc odpowiednie podejście do tych kwestii i zastanowienie się, jakie powinno być nasze pierwsze auto.

Kilka wskazówek dla początkujących kupujących

Po pierwsze, nie napalaj się! Kupowanie aut wyłącznie pod wpływem emocji, intrygujących zapewnień sprzedającego i na podstawie wyłącznie pobieżnej oceny wizualnej samochodu bardzo często wprowadza kupujących w bardzo poważną pułapkę. Niestety, ale wielu sprzedawców niecnie wykorzystuje siłę, jaką potrafi zrobić profesjonalnie zrobiona kosmetyka samochodowa. Szczególnie podejrzliwie trzeba patrzeć na samochody doskonale wyglądające i śmiesznie tanie. Czasami taka inwestycje może się okazać mocno chybiona.

Dobrze jest więc sięgnąć po pewne rozwiązania, które gwarantują każdemu początkującemu kierowcy komfort i satysfakcję z posiadania własnego samochodu. Pierwszym elementem, na który należy zwrócić uwagę bez wątpienia winno być to, jak wygląda ekonomia eksploatacji i utrzymania samochodu.

W dobie wszechobecnego downsizingu i wysokich cen samochodów z salonu, raczej decydować się będziemy na jednostki kilkunastoletnie, o pewnej konstrukcji, niezawodnych silnikach i o dobrych parametrach zużycia paliwa. Na pewno, jako kupującego auto po raz pierwszy nie będzie Cię stać na samochód, zużywający około 12 litrów benzyny na 100 kilometrów.

Jakie marki i modele?

Fantastycznie sprawdzają się tutaj niektóre topowe marki wszechczasów. Jeśli nie wiesz, jakie pierwsze auto sobie kupić, to popatrz się na te najbardziej cenione i sprawdzone jednostki samochodowe.

W grupie tej znajduje się dynamiczny, niezmiennie stylowy, sportowy Renault Megane Coupe 1.6 oraz Fiat Punto. Wbrew pozorom Punto oferuje posiadaczom całkiem mocne jednostki napędowe, które dadzą wiele radości na drodze i nie przyczynią się znacząco do generowania dużych kosztów eksploatacji. Owszem, w podobnych cenach można kupić Golfa z silnikiem TDI, ale nie liczmy na to, że auto będzie miało za sobą pozytywną przeszłość. Również propozycja Peugeot’a 208 w wersji kabrio jest świetną rzeczą dla młodego kierowcy. Małe, zgrabne auto – no i w wersji z otwieranym dachem. Samochodzik ten pod maską ma oszczędnego i fajnie pracującego 100 konnego benzyniaka. Na pewno będzie to dobry wybór!

http://www.maxmotors.pl/

Samochody z Francji

0

Na temat aut sprowadzanych z Francji funkcjonuje wiele mitów i fałszywych przekonań. Jest to wyjątkowo specyficzny rynek, gdzie możliwy jest zakup w atrakcyjnych cenach interesujących modeli Citroena, Peugeot’a oraz Renault’a. Rodzime produkcje charakteryzują się przede wszystkim obecnością niektórych specyficznych modeli, bogatych wersji wyposażenia i gwarantowanego, profesjonalnego serwisu producentów. Praktycznie wszystkie francuskie auta serwisowane są z użyciem oryginalnych części. Ceny samochodów używanych we Francji również bywają atrakcyjne. Jest jednak kilka niekorzystnych aspektów kupowania samochodów używanych we Francji. Postaramy się tutaj je wypunktować i udzielić porad, gdzie szukać samochodów i jakie wybrać, aby być na pewno zadowolonymi.

Francuska specyfika motoryzacji

Wystarczy spędzić we Francji godzinę, aby zobaczyć, że na ulicach królują produkcje krajowe, zarówno ze stajni PSA jak i Renault’a. Patriotyzm konsumencki francuzów jest dostrzegalny na każdym kroku. Niestety, ale również dającym się dostrzec elementem pozostaje fakt, iż znaczne grono kierowców nad Sekwaną nie szanuje specjalnie swoich samochodów. W rejonach wiejskich powszechne jest prowadzenie samochodów po (niejednym) kieliszku wina. Nerwowy i niekiedy chaotyczny styl prowadzenia francuzów oraz warunki parkowania w dużych miastach jak Lyon, czy Paryż przekładają się na stan techniczny znacznej części pojazdów. W metropoliach na każdym kroku można dostrzec, że we Francji zderzaki zdecydowanie nie pełnią funkcji dekoracyjnych.

Jak więc kupić dobre auto?

Decydując się na samochody z Francji, należy pamiętać o przestrzeganiu pewnych istotnych założeń. Wielu Francuzów stara się dbać o samochody, musi to być jednak potwierdzone solidnie prowadzoną książką serwisową oraz realnym stanem pojazdu, po który się wybieramy. Kupowanie francuskich aut od handlarzy – z ogólnie znanych powodów nie jest rekomendowane.
Istotnym ograniczeniem dla kupujących jest też znaczna odległość z Polski do Francji, co wydłuża czas i koszty potrzebne dla znalezienia i sprowadzenia odpowiedniego samochodu.

Co zrobić, gdy uda się nam kupić pojazd?

Na ogół nie trzeba podejmować się specjalnych kroków urzędowych. Z dowodem rejestracyjnym, tłumaczeniami dokumentów udajemy się do Urzędu Celnego, gdzie wpłacana jest akcyza. Po uregulowaniu kwestii związanych z podatkiem VAT i badaniami technicznymi możliwe jest bezproblemowe zarejestrowanie pojazdu, ubezpieczenie go i regularne użytkowanie.

Zakup samochodu z Francji wydaje się interesującą opcją, szczególnie gdy pragnie się kupić atrakcyjny pojazd produkcji Renaulta lub Citroena/Peugeota. Bogate opcje wyposażenia, serwis realizowany w autoryzowanych serwisach i atrakcyjne ceny. Na pewno warto rozważyć taki sposób kupowania swojego przyszłego samochodu. Wielu konsumentów na pewno będzie bardzo zadowolonych z uzyskanych warunków kupna swojego samochodu. Warto jednak kupować auta o przejrzystej historii, kompletnej książce serwisowej, najlepiej od osoby prywatnej.

http://www.getmoto.pl/

Auto giełda niemiecka

0

Kupno samochodu na niemieckiej giełdzie wydaje się nad wyraz wygodne. Niemiecka motoryzacja należy do jednych z największych na świecie i oferuje kupującym szeroki wachlarz pojazdów do wyboru, a także atrakcyjne możliwości zapoznawania się z dostępnymi na rynku pojazdami. Wtórny rynek niemieckiej motoryzacji przeżywa swój renesans głównie z powodu popularności używanych, niemieckich samochodów w Polsce i innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Ważnym miejscem, gdzie udają się potencjalni kupujący, jest auto giełda niemiecka. Giełd w całym kraju jest bardzo dużo, a te najbliżej wschodniej granicy oferują szeroki dostęp do interesujących Polaków pojazdów, obsługę w języku polskim i znacznie mniejszą odległość do pokonania.

Jak znaleźć dla siebie auto w Niemczech?

Zanim zdecydujemy się na wielogodzinną wyprawę do naszych zachodnich sąsiadów, konieczne się może okazać sprawdzenie serwisów internetowych. To one stanowią najlepszą bazę informacji na temat pojazdów samochodowych nad Renem. Szczególnie rekomendowanym serwisem jest mobile.de, gdzie znajduje się najwięcej ofert sprzedaży samochodów, a sam serwis dostępny jest w języku polskim. Ta wirtualna auto giełda niemiecka oferuje w pierwszej kolejności możliwość szybkiego wyszukiwania interesujących nas samochodów. Przejrzysty układ oraz możliwość filtrowania wyników pod kątem ponad 70 parametrów znacząco ułatwia poszukiwania samochodu marzeń!

Serwis internetowy może zaprowadzić nas do osób prywatnych lub też na największe niemieckie giełdy. Do szczególnie cenionych przez polskich kupujących należy zaliczyć te znajdujące się w obrębie Saksonii, Bawarii oraz Brandenburgii.

Jak wygląda zakup na giełdzie?

Po przybyciu na giełdę można się poczuć podobnie, jak odwiedzając olbrzymie krajowe giełdy w okresie lat 90 i początku 2000′. Handel na giełdach w Niemczech mocno jest zdominowany przez Niemców pochodzenia Tureckiego. Kupując auta na niemieckich giełdach, unikamy typowego i bardziej powszechnego dla polskich handlarzy cwaniactwa oraz tendencji do zaginania rzeczywistości.
Szczególnie cennym aspektem odwiedzania takich miejsc jak auto giełda niemiecka jest szansa na obejrzenie w krótkim czasie znacznej części pojazdów. Dla niemieckich sprzedających i kupujących raczej regułą jest poważne traktowanie książek serwisowych oraz kwestii technicznych pojazdu. Szansa na uczciwy wybór i uzyskanie atrakcyjnej ceny są całkiem spore, szczególnie na giełdzie gdzie konkurencja pomiędzy sprzedającymi jest bardzo intensywna.

Sprowadzenie auta z giełdy

Sama procedura sprowadzenia pojazdu dla siebie z giełdy jest niesamowicie prosta. Wystarczy jedynie podpisać umowę (często sprzedający oferują umowy w języku niemieckim i polskim), opłacić terminowe ubezpieczenie OC i wyrejestrować pojazd. Po przyjeździe do kraju realizowane są wszelkie procedury, dotyczące pojazdów kupowanych i sprowadzanych pojazdów z terenu Unii Europejskiej. Z pewnością będzie to lepsza alternatywa dla kupowania auta z Niemiec w polskim komisie. Warto spróbować!

http://www.auto-speed.com.pl/

Komisy samochodowe w Niemczech

0

Procedura kupna i sprowadzenia samochodu z Niemiec na ogół jest bardzo prosta i opiera się na kilku podstawowych działaniach, których się każdy z nas może podjąć. Załatwienie sobie bardzo fajnego auta nie okazuje się niczym trudnym, o ile wie się dokładnie, z jakich giełd korzystać i jak wyglądają procedury związane ze sprowadzaniem auta zza granicy. Korzyści jest całkiem sporo, szczególnie gdy spojrzymy na cenę samochodów, jakość eksploatacji używanych aut oraz wysokie opcje wyposażenia pojazdów. Warto przy tym sprawdzić przed zakupem dokładnie, na które komisy samochodowe w Niemczech warto zwrócić od początku uwagę.

Atrakcyjny zakup auta za granicą

Możliwości korzystnego kupienia samochodu za naszą zachodnią granicą jest bardzo dużo. Poszukiwania warto rozpocząć od przeglądania serwisów internetowych. Niemieccy handlarze znają potencjał kupujących z Polski i zadbali o to, aby serwisy z ogłoszeniami motoryzacyjnymi były dostępne w języku polskim. Pozwala to jeszcze sprawniej i precyzyjniej wyszukiwać samochód, na który można finalnie zwrócić uwagę. Serwisy pozwalają przeszukiwać samochody pod kątem ich lokalizacji, ceny, wyposażenia oraz historii. Przed wyprawą warto sprawdzić dokładnie oferty w obrębie regionu, gdzie mamy zamiar przyjechać. Handlarze bardzo szybko odpowiadają na emaile i możliwe będzie umawianie się na bieżąco na oglądanie samochodów do kupienia.

Jakie korzyści mamy z kupienia auta w niemieckim komisie?

Jedną z najważniejszych przesłanek dla kupujących z Polski jest atrakcyjna cena. Tyczy się to zwłaszcza produkcji z niemieckiego rynku motoryzacyjnego. Duża podaż samochodów i popularność pewnych modeli implikuje niższe koszty. Atrakcyjne wydają się także warunki zakupu, patrząc na niższy niż w Polsce podatek od towarów i usług. Solidną stroną niemieckich kierowców jest ogromne poszanowanie swoich samochodów, troska o rzetelne uzupełnianie książek serwisowych oraz sam system przeglądów, który należy do jednych z najbardziej restrykcyjnych na świecie.
Auta, jakie można znaleźć odwiedzając komisy samochodowe w Niemczech, są na ogół w bardzo dobrym stanie technicznym, a ich przebieg niekoniecznie musi być wyznacznikiem stopnia zużycia samochodu. Kuszące jest także atrakcyjne wyposażenie większości oferowanych nad Odrą samochodów.

Procedura zakupu

Procedura zakupu pojazdu w Niemczech jest bardzo prosta. Handlarze oraz niemieckie urzędy starają się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom kupujących z Polski. Olbrzymim plusem dla wszystkich zainteresowanych okazać się może na pewno fakt, iż wiele formalności zakupowych załatwić można w ciągu jednego dnia. Wystarczy kupić polisę OC, wyrejestrować pojazd i ruszyć nim w drogę do Polski. Po przyjeździe obowiązuje nas naturalnie procedura wewnątrzwspólnotowego sprowadzenia pojazdu, wycieczki do Urzędu Celnego i Skarbówki. Korzyści finansowe i jakościowe mogą być jednak spore, szczególnie porównując to do rodzimych handlarzy. Warto przy poszukiwaniu auta wziąć pod uwagę potencjał rynku motoryzacyjnego na Zachodzie.

http://www.autocacko.pl/

Jaki SUV wybrać?

0

Moda na samochody sportowo-użytkowe, czyli potocznie mówiąc SUV-y, przywędrowała do Polski zza Oceanu. SUV to interesujący kompromis pomiędzy gabarytami i możliwościami auta terenowego a komfortem i elegancją auta codziennego. SUV-y z racji na znaczne gabaryty, silniki Diesla i obowiązującą modę są coraz częściej kupowane przez Polaków. Wybór atrakcyjnego SUV-a najmocniej ogranicza cena, która dla wielu kupujących może się okazać zaporowa, zwłaszcza gdy tyczy się to samochodów nowych, prosto z salonu. Dynamiczne wejście na rynek tego segmentu sprawiło jednak, że kwestia tego, jakiego SUVA kupić okazała się o wiele prostsza do rozwikłania.

Na czym się skupić przy kupnie SUV-a?

Królestwem SUV-ów są naturalnie Stany Zjednoczone. Wielu miłośników tego segmentu zaczęło się mocno interesować nad sprowadzaniem tego rodzaju aut z USA. Swoistym ograniczeniem dla takich działań są koszty związane ze sprowadzeniem auta. Do najmocniej wpływających na aspekt finansowy tej decyzji pozostają kwestie akcyzy. Większość SUV-ów w USA poszczycić się może jednostkami napędowymi przekraczającymi objętość 2000cm3, co wiąże się w Polsce z koniecznością zapłacenia aż (sic!) 18,6% akcyzy.

W SUV-ie chodzi oczywiście przede wszystkim o komfort, elegancję i zacięcie sportowe. Większość (niecała) z tej grupy została mocno „wykastrowana” pod względem zdolności terenowych. Powszechnym zjawiskiem w przypadku SUV-ów okazało się stosowanie niezależnego zawieszenia i stosunkowo niski prześwit jak na warunki terenowe. W autach tych zrezygnowano również z typowo terenowych elementów wyposażenia, jak reduktor czy blokada dyferencjału.

Wybierz SUV-a tak, aby być z niego zadowolonym!

W wielu pytaniach dotyczących tego, jakiego suva kupić, pojawiają się pytania dotyczące ekonomiki korzystania z takiego samochodu. SUV-y, szczególnie te amerykańskie są okropnie „paliwożerne”. Brak zastosowania ekonomicznych i dostosowanych do polskich cen parametrów zużycia generować będzie więcej problemów niż satysfakcji z codziennego użytkowania.

Korzystnie w przypadku decyzji zakupowych wypadają jednostki o europejskich parametrach, dostosowane do wymogów zużycia paliwa oraz emisji spalin. Na najpopularniejszego, europejskiego SUV-a można wybrać bez wątpienia Nissana Qashqai. Japoński samochód wyposażony został w jednostkę napędową od Renault. Było to połączenie doskonałe: japońska technika i jakość wykonania w połączeniu z oszczędną i dynamiczną jednostką 1.6 francuskiej produkcji dawało auto doskonałe w każdym calu. Formę europejskiego rynku pojazdów sportowo-użytkowych najsilniej zdeterminował ten japoński samochód.

Na co zwracać uwagę przy zakupie?

Rozwiązując problem dotyczący tego, jakiego suva kupić, warto mieć na uwadze kilka istotnych elementów. Jeśli chcemy dużego auta na co dzień w dobrej cenie, to korzystnie jest szukać jednostki wdrożonej na rynki europejskiej i gwarantującą serwis i części w atrakcyjnych cenach. Odrzućmy raczej kuszące, ale nieekonomiczne dążenia do sprowadzania SUV-a zza oceanu!

http://www.autopasje.pl/

Jakiego SUVa kupić?

0

Samochody sportowo-użytkowe, czyli potocznie nazywając SUV-y były pierwotnym konceptem motoryzacyjnym pochodzącym z Ameryki Północnej, gdzie „wszystko jest duże”, a koszty paliwa znacznie mniejsze. Krążowniki szos począwszy od flagowego modelu BMW X5 z roku 1999, stały się również cenionymi samochodami w Europie. Bezpośrednim atutem tej wersji nadwozia okazuje się wysoki komfort jazdy, pewność co do wyższego bezpieczeństwa, a także szansa na opuszczenie utwardzonych szlaków i względne wygodne przemieszczanie się po drogach gruntowych. Nieocenione są również SUV-y w zimie, gdy to napęd 4×4 okazuje się bezcennym dodatkiem podnoszącym bezpieczeństwo oraz komfort jazdy.

Na co zwracać uwagę kupując SUV-y?

Wielu kierujących decydujących się na zakup samochodu sportowo-użytkowego musi się liczyć ze znaczną ceną tego rodzaju samochodów. Przyczyną jest głównie fakt, iż samochody z segmentu SUV zaprojektowane były dla grupy odbiorców Premium, co znacząco wpłynęło zarówno na koszty zakupu oraz eksploatacji tego rodzaju pojazdów. Patrząc na kwestię tego, jaki suv wybrać, to pragnąc oszczędzić pieniądze warto wybrać sprawdzone, używane produkcje.

W tym celu należy rozważyć opcje dotyczące wielkości samochodu, napędu (benzyna vs diesel) oraz kwestii zawieszenia. Na ogół SUV-y wyposażone są w wysokopojemnościowe jednostki napędowe, co przyczynia się do znacznego zużycia paliwa. W kontekście silników o dużej pojemności dobrą decyzją na pierwszy rzut oka wydawać się może zakup samochodu z silnikiem Diesla. Niestety, ale w przypadku używanych samochodów może to być poważną pułapką, gdyż tego typu silniki mają żywotność gwarantowaną na przebieg około 200 tysięcy kilometrów. Później można spodziewać się poważniejszych problemów związanych z turbosprężarką, co generować może niebotyczne koszty. We współczesnych Dieslach minusem okazuje się również kwestia obecności filtra cząstek stałych (DPF), który to w przypadku korzystania z samochodu użytkowanego w warunkach miejskich okazać się może kosztochłonny i awaryjny. Wiele osób zastanawiając się nad tym, jaki suv wybrać myśli nad produktami zza Oceanu. Na pierwszy rzut oka wydaje się to rozsądne: popularność typu nadwozia oraz niższy koszt samochodów. Niestety, ale nie zadziała to w Polsce – koszt akcyzy w przypadku auta z silnikiem powyżej 2000cm3 wynosi 18,6% wartości rynkowej samochodu.

Co wybrać w rozsądnej cenie?

Jeśli nie zależy nam na kupnie nowego samochodu, to korzystną decyzją okazać się może zdecydowanie na samochód używany. Korzystnie w tej grupie wypadają sprawdzone samochody europejskich i azjatyckich producentów. Jednostki benzynowe są wyborem preferowanym w tej grupie, głównie z powodu znacznie większej trwałości przy dużych przebiegach. Trafione ze względów właściwości terenowych oraz trwałości są samochody produkcji japońskiej.

Patrząc na rozbudowanie rynku i wiele za i przeciw trzeba przyjąć, że to jaki suv wybrać jest kwestią wysoce zindywidualizowaną. Wybór powinien się opierać na kryterium ceny, oczekiwanych właściwościach terenowych oraz charakterystyce modelu.

http://www.stajniaaut.pl/

Nadwozie samochodu

0

Nadwozie, wraz z podwoziem i silnikiem stanowi całość pojazdu samochodowego. Zadaniem silnika jest generowanie napędu, natomiast podwozie złożone z układu napędowego, kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia ma za zadanie przenosić napęd na koła. Nadwozie jest niczym innym, jak rusztowaniem dla całego pojazdu. Tym rusztowaniem, de facto pozostaje jego struktura nośna oraz karoseria, czyli powłoka zewnętrzna. Pokrywa ona przedział pasażerski samochodu oraz powierzchnię zewnętrzną. Głównym zadaniem samej karoserii pozostaje nadanie odpowiednich walorów estetycznych całego pojazdu. Struktura nośna nadwozia może być ramowa albo samonośna. Spotyka się także czasami struktury hybrydowe nadwozia.

Typy nadwozia samochodów osobowych

Nadwozie samochodu implikuje w sposób istotny wygląd, zastosowanie oraz charakter pojazdu, z jakim mamy do czynienia.

Nadwozie samochodu osobowego może być złożone z jednego, jednolitego elementu konstrukcyjnego lub dwóch i trzech stanowiących całość. Pod kątem tych elementów wyróżniamy odpowiednio nadwozia jedno, dwu oraz trójbryłowe.

Do najbardziej popularnych konstrukcji nadwozia w samochodach osobowych zaliczyć możemy:

– Hatchback,
– Kombii,
– SUV,
– Sedan,
– Coupé,
– Limuzyna,
– Van/minivan
– Pick-up
– Liftback,
– Roadster.

Istnieją również specyficzne nadwozia dla samochodów specjalnych. Idealnym przykładem mogą się okazać pojazdy wojskowe: wozy opancerzone, samobieżne radiostacje oraz samochody policyjne, karetki, czy niektóre wozy straży pożarnej.

Konserwacja nadwozia

Istotnym problemem, z którym musi się borykać nadwozie samochodu, są wszelkie oddziaływania, które są wynikiem poruszania się samochodu, działania czynników chemicznych, fizycznych oraz samoczynnej degradacji pewnych jego elementów.

Do najbardziej charakterystycznych problemów, jakim może się charakteryzować nadwozie samochodu, jest korozja. Jest to proces związany z utlenianiem się zawartego w stalowym nadwoziu żelaza. Proces zachodzi pod wpływem wilgoci oraz obecności kwasów i przyczynia się do osłabienia struktury nadwozia, oraz powstania doskonale wszystkim znanej rdzy.

Sposobem na unikanie powstania korozji jest stosowanie przez producentów odpowiedniego rodzaju stopów stali, fabryczna impregnacja i właściwa grubość powłoki lakierniczej. Również regularna konserwacja prowadzona przez użytkowników ma olbrzymie znaczenie dla zabezpieczenia auta przed rdzą, szczególnie gdy występują warunki ku jej powstawaniu. Szczególnym problemem w Polsce pozostaje stosowanie soli drogowej w okresie zimowym. Chlorek sodu znacząco wpływa na przyśpieszenie procesów korozji.

Nadwozie może być również poddane działaniu sił mechanicznych. Jest to najczęściej efektem różnego rodzaju kolizji, co powoduje odkształcenie lub przerwanie elementów stałych nadwozia. Naruszenie punktów konstrukcyjnych i destabilizacja nadwozia prowadzić może do konieczności złomowania pojazdu. Uszkodzenia w obrębie powłok lakierniczych są możliwe do całkowitego usunięcia.

Warto wiedzieć, jakie są typy nadwozia samochodowego i w jaki sposób może być ono narażone na uszkodzenia.

http://www.motowydawnictwo.pl/

SUV 7 osobowy

0

Samochody sportowo-użytkowe (SUV) są bardzo popularne ze względu na swoje pokaźne gabaryty oraz możliwość wygodnego poruszania się w praktycznie każdych warunkach terenowych oraz pogodowych. Jest to bardzo popularny typ nadwozia, który coraz silniej wypiera rodzinne VAN-y, mając bez wątpienia o wiele więcej charakteru od tej typowo familijnej konstrukcji. Nie każdy typ SUV-a będzie jednak w stanie pomieścić siedmioosobową rodzinę, szczególnie że coraz więcej pojazdów reklamowanych jako SUV, de facto zalicza się do grona tak zwanych Crossoverów, czyli próby „uterenowienia” klasycznych hatchbacków.

Na jakie SUV-y rodzinne warto zwrócić uwagę?

Wybór na pewno nie będzie prostą decyzją, co umotywowane jest przede wszystkim ceną tych samochodów. SUV-y kierowane są raczej do bardziej zamożnych klientów, których stać na utrzymanie dużego, wymagającego i niepalącego mało samochodu. Warto jednak pamiętać, iż decyzja o kupnie SUV-a w kontekście dużej rodziny okazuje się jak najbardziej trafiona. Szczególnie że samochód nadaje się do wielu rodzajów aktywności i nie pozbawia ojców rodzin interesującego i sportowego nadwozia.

Szczególnie dobrą decyzją dla sporej i niezbyt majętnej rodziny okazać się mogą modele SUV-ów używanych. W kontekście segmentu używanych samochodów SUV dobrze mieć na uwadze kilka elementów, które implikują przyszłe koszty eksploatacji oraz wpływają zasadniczo na jakość samochodu, który się kupi. Bardzo fajnie w tych zestawieniach wypadają produkcje japońskie: Honda, Toyota, Suzuki są wartościowe ze względu na wytrzymałość, jakość wykonania i niezawodność. Azjatyckie jednostki motorowe chętnie korzystają z napędu benzynowego, co limituje zagrożenie ze strony starszych jednostek wysokoprężnych. Trzeba jednak pamiętać o tym, iż koszty poruszania się takim SUV-em będą zdecydowanie większe. Fajny SUV 7 osobowy nie powinien być zbyt drogi w utrzymaniu.

Co poza japońskimi produktami?

Silną grupą na polskim rynku pojazdów sportowo-użytkowych, szczególnie gdy interesuje nas SUV 7 osobowy, są produkty fabryk w Monachium oraz w Hanowerze. Niemieckie samochody SUV, cechujące się świetnymi jednostkami napędowymi i dobrym stanem w stosunku do przebiegu można zakupić już w cenie około 50 tysięcy złotych, co jak za auto z mocnym silnikiem i mogące pomieścić dużą rodziną nie pozostaje wcale przesadą.

Korzystnie w segmencie SUV przedstawiają się również przedstawiciele produkcji brytyjskiej (Land Rover) oraz szwedzkiej (Volvo). Szczególnie w przypadku tej ostatniej marki można liczyć na niebywałe wręcz bezpieczeństwo jazdy, bez rezygnowania z wysokiego komfortu. Na szczególną uwagę zasługuje model XC90. Wnętrze tego 7 osobowego SUV’a robi szczególne wrażenie, co w połączeniu z komfortem jazdy sprawia, że podróż staje się przyjemnością. Więcej na temat tego auta znajdziecie w teście pod TYM linkiem.

Czy warto sprowadzać?

Powszechnie wiadomo, że najłatwiej SUV 7 osobowy będzie sprowadzić ze Stanów Zjednoczonych. Miłość do dużych pojemności jest jednak niekorzystna dla polskich rodzin, gdyż przy sprowadzeniu takiego krążownika będą musieli zapłacić wręcz absurdalną akcyzę. Pod tym względem nie warto się decydować na takie rozwiązania i lepiej pozostać przy propozycjach z Azji oraz Starego Kontynentu.

http://www.asmoto.pl/

Najlepsze VANy

0

Zakup samochodu w konfiguracji nadwozia VAN jest często motywowany względami praktycznymi, rodzinnymi oraz zawodowymi. Warto wiedzieć, jakie są niedrogie i jednocześnie najlepsze Vany. O ile słowo „fajny”, może opisywać jeden z najbardziej topornych i bezpłciowych segmentów samochodowego nadwozia. Samochody w konstrukcji VAN miały za zadanie pozostawać niezawodnymi, wielozadaniowymi samochodami. Tego rodzaju konstrukcję nadwozia można było zarówno zaimplementować dla celu przewozu osób, jak i transportowania ładunków. Popularnością cieszy się również zabudowa tego nadwozia w konfiguracji pojazdów specjalnych: szczególnie często widać to w samochodach należących do telewizji, policji i służby zdrowia. W tym miejscu postaramy się pokazać interesujące propozycje VAN-ów, pokazać słabe i mocne strony tego podtypu konstrukcji nadwozia.

Cechy typowe VAN-ów

Najlepsze vany, to takie gwarantujące przede wszystkim dużą pojemność oraz wygodę podróżowania. Na ogół ilość dostępnych miejsc siedzących w pojeździe wpływa znacząco na zdolności załadunkowe pojazdu, co mocno ogranicza jego zastosowanie do wakacyjnych wyjazdów, a nawet większych, rodzinnych zakupów. Dużym problemem tego segmentu pozostaje również utrzymanie komfortu osób podróżujących. W tym celu opracowywano różne modele alokacji siedzeń, konstrukcji pojedynczych foteli, czy całych kanap samochodowych.

Rzeczą, która sprawia, że nawet najlepsze vany uważane są za „tatusiowe” samochody, jest bez wątpienia konstrukcja i stylistyka nadwozia. Ze względu na konstrukcję całej, pojedynczej bryły nie jest możliwe ograniczenie pewnych niedogodności związanych ze specyficzną pracą nadwozia i szybszym zużywaniem się pewnych elementów. Wartość sportowa tych samochodów jest praktycznie żadna i trzeba trafić na naprawdę interesujący model, aby pomimo swojej specyfiki gwarantował dreszczyk emocji w trakcie jazdy.

Używane i szerokodostępne VAN-y

Produkcje amerykańskie uważa się za modelowe w tym segmencie nadwozia. Trzeba jednak dostrzec, że Japończycy oraz producenci z Europy znacząco nadrobili zaległości. Popularne jednostki z grupy EURO-VAN’ów należą do typowych przedstawicieli europejskiej motoryzacji, szczególnie gdy spojrzymy na produkcje francuskie albo włoskie.

Citroen, Fiat, Peugeot i Renault poprzez silny nacisk na segment VAN-ów uzyskały miano nudnych samochodów. Większość europejskich jednostek jest całkiem interesująca, ale musi się borykać z wieloma problemami technicznymi. Nawet najlepsze vany ze Starego Kontynentu są nad wyraz powtarzalne w występowaniu awarii zawieszenia i układu napędowego, w którym stosowano z reguły wysoko pojemnościowe jednostki wolnossące. Wiele z tych problemów zostało wyeliminowanych. Diesel wydawałby się idealnym rozwiązaniem ze względu na ekonomię, moc i moment obrotowy. Wdrożenie turbosprężarek do silników Diesla i zastosowanie filtra cząstek stałych poprawia częściowo dynamikę tych samochodów, ale przy codziennym stosowaniu może generować znacznie więcej problemów, niż dawałoby korzyści!

VAN to fajna opcja nadwozia. Można ją zastosować dla różnych celów. Z pewnymi bolączkami tego segmentu należy się jednak pogodzić.

http://www.motoznawca.pl/

ZOBACZ TEŻ